Vydarená a poriadne napínavá premiéra podujatia 1.HUTY Hill Climb 2025
Posledné tohtoročné podujatie slovenského seriálu Dynamax medzinárodné majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu, 1.HUTY Hill Climb 2025 sa vydarilo.
Premiérové podujatie pretekov automobilov do vrchu, pod ktorého organizáciu sa podpísal MKars Racing, je za nami a treba iba konštatovať, že organizátor za pomoci BHV Sport ho zvládol bez problémov. Posledné podujatie tohtoročnej sezóny bolo dobre pripravené a na štart sa postavilo síce pomenej jazdcov bojujúcich o body v rámci seriálov Dynamax Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2025, Majstrovstiev Slovenska historických automobilov, Slovenského kopcového pohára, Toyota Yaris GR Cupu a Slovenskej trofeje historických vozidiel pravidelnosti. Kvalita jazdcov a napätie ako skončia preteky však v žiadnom prípade nechýbala a tak si fanúšikovia rýchlych áut na horskom prechode spájajúcom Liptov a Oravu prišli naozaj na svoje. Jediné, čo možno nie všetkým prítomným vyhovovalo, bolo v sobotu sychravé počasie, ktoré sa na druhý deň umúdrilo a slnko zalialo trať hlavne počas popoludňajších súťažných jázd.
A práve tu treba povedať, že podujatie 1.HUTY Hill Climb 2025 malo okrem súbojov na trati aj ten správny náboj, ktorý ku finále jednoznačne patrí. Práve tu sa totiž rozhodovalo o tom, kto sa bude môcť hrdiť titulom slovenského kopcového šampióna a to nielen v absolútnom poradí, ale aj v poradí jednotlivých kategóriách a triedach.
Spomedzi týchto súbojov vyšiel v sobotu v absolútnom poradí najlepšie Matej Homola jazdiaci na vozidle Hyundai i30 N TCR, ktorému sa podarilo brať plný počet bodov. Ani po jeho výbornej a neskutočne rýchlej jazde však nebolo ešte nič rozhodnuté. V hre o absolútny titul totiž stále figuroval aj Martin Juhás s formulou Lola B03. Ten však napriek veľmi dobrej jazde na vlhkej, šmykľavej trati v jednej z posledných zákrut vyrobil hodiny, zásluhou ktorých sa prepadol až na ôsme miesto sobotňajšieho poradia. Bodový rozdiel sa medzi touto dvojicou v tomto momente natiahol až na dvadsať deväť bodov v prospech Maťa Homolu. To však ešte stále nič neznamenalo, keďže v nedeľu všetci jazdci bojovali o jeden a pol násobok bodov. Matematika neklame a všetkým bolo v tom momente jasné, že ak by Martin Juhás chcel získať svoj v poradí už šiesty absolútny majstrovský titul, musí v nedeľu vyhrať a Maťo Homola by musel dojazdiť horšie ako na siedmom mieste. Matematicky v motoristickom športe však málokedy niečo platí a tak v nedeľu po dojazde Homolu do cieľa vo vynikajúcom čase bolo všetkým prítomným jasné, že súboj zďaleka neskončil. Nedeľné víťazstvo na Hutoch nakoniec patrilo Martinovi Juhásovi, novým slovenským kopcovým kráľom sa ale druhým miestom celkového poradia stal Matej Homola.
Aby sme však nehovorili iba o súboji o absolútny titul na 1.HUTY Hill Climb 2025, treba spomenúť aj ďalšie nádherné výkony jazdcov, ktoré predvádzali nielen v celkovom poradí, ale aj jednotlivých triedach, či v Toyota Yaris GR Cup.
V sobotu druhé miesto celkového poradia patrilo Michalovi Žiakovi na Škode Fabia a tretie Mojmírovi Čambalovi na Hyundai i30 N TCR. V nedeľu bral druhé miesto už spomínaný Matej Homola a treťom dojazdil Michal Žiak. V rámci slovenského šampionátu historických vozidiel v sobotu zvíťazila Gabriela Kramlová na Škode 130 RS, v nedeľu bol rýchlejší Jozef Kafka na vozidle VAZ 2101. V Slovenskom kopcovom pohári jazdil po oba dva dni najrýchlejšie časy Kamil Surový na Honde Civic.
Ako sme už v úvode hovorili, podujatie 1.HUTY Hill Climb 2025 pri svojej premiére uzavrelo série slovenských kopcových majstrovstiev. Uzavrelo ju veľmi dobre, dôstojne a navyše poriadne napínavo. A presne takto by mala končiť každá sezóna.
Miro Majláth
tlačový tajomník
1.HUTY Hill Climb 2025