Výborný víkend, ale s príchuťou horkosti, pre Jantar Team a jeho jazdcov

Slovensko-český Jantar Team má za sebou ďalší perný víkend. Nie všetkým jeho jazdcom však vyšlo všetko v čo dúfali.


Foto: Jantar Team

Ak to vezmeme podľa dôležitosti šampionátov, musíme samozrejme začať seriálom FIA European Hill Climb Championship. Ten sa počas uplynulého víkendu presunul k našim severným susedom, do Poľska, konkrétne do mesta Limanowa. Tu sa konalo v poradí už siedme kolo európskeho kopcového šampionátu a Jantar Team tu mal svoje želiezko v ohni, Corentina Starcka. Belgický jazdec so špeciálom Nova Proto NP01 V8 Mugen Tomei po sobotných tréningoch v ktorých opäť bojoval s poruchou cievok, zajazdil v prvej súťažnej jazde v nedeľu fantastický čas, ktorý ho zaradil na štvrté miesto absolútneho poradia a druhé v triede. Pri štarte druhej súťažnej jazdy však doplatil na tvrdé dodržiavanie predpisov zo strany organizátorov. Po tom čo ho komisári nechali dlhšie čakať na štart sa mu totiž začal prehrievať motor a keďže následne nestihol odštartovať v desať sekundovom intervale, štart mu nebol umožnený. Celá situácia bola síce dosť pritiahnutá za vlasy, žiaľ aj takýto vie byť motoršport.


V prípade seriálov Dynamax Medzinárodné a Národné Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu 2023 reprezentoval na podujatí Yokohama Trofeo Slovakia Nová Bystrica slovensko-český Jantar Team Jaroslav Dubóczi s vozidlom Seat Leon Supercopa TDi. A reprezentoval výborne. Po oba dva pretekárske dni totiž Jaro vybojoval víťazstvo v triede 4b a druhé miesto v skupine 4. Rovnako po oba dva dni mu patrilo aj ôsme miesto v absolútnom poradí.

„Tento kopec poznám už z minulosti. Jazdil som tu voľakedy Liqui Moly Berg Cup, v minulom roku tu už boli slovenské majstrovstvá, no a už sme tu zase. Trať je pekná a veľmi rýchla, žiaľ môjmu autu nie celkom vyhovujúca. Bojujem aby som sa udržal medzi najrýchlejšími. V nedeľu som si vylepšil svoj osobný rekord, ale v druhej jazde som mal problém s jedným čapom, ktorý mi menil za jazdy geometriu prednej nápravy. Túto poruchu sme zistili tesne pred štartom, tak som už nemal čas s tým niečo urobiť. Ďakujem Jantar teamu a jeho partnerom, že som tu mohol jazdiť, verím, že som ich nesklamal,“ povedal Jaro Dubóczi po pretekoch.


Tretím želiezkom v ohni bol v Jantar Teame poľský motocyklista Bartlomiej Tabin, ktorý absolvoval takmer týždeň dlhé podujatie Rallye Breslau. Tu zažil na vlastnej koži všetky možné poveternostné podmienky aké si vedel predstaviť. Najskôr kopa slnka, tepla a prachu, následne prudké dažde a brodenie sa poriadnym blatom a potom rýchle pasáže rovnako v hlbokom bahne. Výsledok ? Výborný, štvrté miesto celkového poradia na podujatí, ktoré sa zvykne nazývať aj európsky Dakar.

„Ja osobne som sa zúčastnil podujatia v Limanowej a ostatné podujatia kde štartovali naši jazdci som sledoval na internete. Musím povedať, že ma veľmi mrzí komplikácia Corentina a to o to viac, že podujatie v Limanowej patrí k mojim obľúbeným. Ale nespravíme s tým nič, z Poľska ideme bez bodov. O to viac ma potešili výsledky Jara Dubócziho a Bartlomieja Tabina. Som rád, že sa im darilo a verím, že budú spokojní aj partneri Jantar Teamu, ktorým aj touto cestou ďakujem za podporu. Zvlášť by som chcel poďakovať spoločnosti Prostimex a pani Faktorovej, ktorý sú domáci zo Starej Bystrice a sú náš úplne prvý partner a ťahajú to s nami už dlhých osemnásť rokov. Veľmi ma potešila mailová správa z Prestimexu, kde mi poďakovali za vzornú reprezentáciu na ich domácej pôde. Pre mňa nie je väčšej radosti ako spokojnosť partnerov Jantar Teamu,“  povedal záverom šéf Jantar Team, Ján Miloň.


Teraz nastáva v Jantar Teame obdobie, keď si všetci môžu pokojne vziať dovolenku. Slovenské kopcové majstrovstvá totiž pokračujú až začiatkom mesiaca august na Jankovom vŕšku a seriál FIA EHC až dva týždne po tom na kopci vo Švajčiarsku. Ak by sa niečo medzitým dialo, určite vás o tom budeme informovať.

null

Miro Majláth

Spolupracujeme