Vlajku GLORTEX-u držal najvyššie Majo Sucháč

Príjemné prekvapenie, technická porucha a jazdecká chyba. Aj tak by sa stručne dalo zosumarizovať účinkovanie troch posádok bratislavského tímu GLORTEX RACING na Slovakia Ringu.


Foto: Jozef Pisch

Na rozdiel od ostatných rokov sa počasie na 11. ročníku Auto Show 2020 vskutku vydarilo. Bolo síce trochu chladno, ale stabilné suché podmienky a vysmiate „slnečno“. Všetko je však relatívne a zrada môže číhať aj tam, kde ju najmenej čakáme. Napokon, presvedčila sa o tom aj jedna z posádok tímu GLORTEX RACING, ktorý na Slovakia Ring nastúpil hneď s tromi autami.


Lídrom tímu po celú sezónu 2020 bola posádka Roman Popovič a Peter Baran, ktorá v rovnakej zostave nastúpila aj na Auto Show. „Tento rok sme sa poriadne vytrápili, ale statočne dobojujeme sezónu až do konca,“ vraví odhodlane Roman. „Vlani sme štartovali s Fordom Fiesta Proto, na ktorom sme otvorili aj túto sezónu. V čase, keď sme presedlali do nového vozidla Škoda Fabia Rally2 evo však prišla nútená korona pauza. Namiesto učenia sa na novej technike sme všetci sedeli doma a chýbajúce kilometre cítime doteraz. Po zvyšok reštartovanej sezóny sme sa síce snažili využiť každú príležitosť na jazdenie, no kilometre človek neoklame. Stále sa snažíme zžiť sa s novým autom, učíme sa a logicky pritom robíme aj chyby. Zostávame však naďalej pokorní a odhodlaní pokračovať v poctivej trpezlivej drine.“


Podujatie na Orechovej Potôni, kam to má Roman Popovič z domu naozaj na skok, bolo teda logickou príležitosťou najazdiť ďalšie cenné kilometre. „Nevyužiť to by bola škoda. Ako som už vravel, na Auto Show chodím rád, lebo je to dobrá príležitosť stretnúť sa s kamarátmi a popritom si dobre zajazdiť. To bol hlavný cieľ našej účasti a myslím si, že sme ho aj splnili,“ pokračuje Popovič. „Najazdili sme ďalšie dôležité kilometre a chybičkou je iba to, že sme z technických príčin nedokončili druhý meraný úsek.“ Čo sa stalo? Nechajme vysvetlenie na Romanovi. „Prvú sobotňajšiu jazdu sme vzali zľahka s presvedčením, že sa oprieme do zvyšných dvoch jázd. V druhej sme nabrali správne tempo a vyzeralo to na dobrý čas. Počas jazdy nám však začala svietiť červená kontrolka tlaku oleja a preto sme sa rozhodli radšej auto hneď odstaviť a neriskovať prípadné poškodenie motora. To bola príčina, prečo sme jazdu nedokončili.“ Náročný rok 2020 teda pokračuje. Pred posledným štartom sezóny však  motor ešte absolvuje prehliadku.


Foto: Jozef Pisch

Príjemným prekvapením celého podujatia bola jazda mladej posádky tímu GLORTEX RACING, iba dvadsaťročného Maja Sucháča a jeho novej spolujazdkyne Nikoly Tarkovej. Rimavskosoboťan prvýkrát jazdil s Fordom Fiesta R4 a šestnástym miestom v absolútnom poradí, respektíve víťazstvom v triede 6, potešil všetkých priaznivcov slovenského automobilového športu nádejou, že nám dorastá nová kvalitná športová generácia. „V tomto roku som vôbec nikde neštartoval a som preto veľmi vďačný Romanovi Popovičovi, že mi dal príležitosť si zajazdiť vo farbách tímu GLORTEX RACING na tomto podujatí. Veľmi si to vážim a ďakujem. Rovnako by som sa chcel poďakovať aj Brute Racing Teamu za podporu,“ povedal skromne nádejný mladý pretekár.


Najmenej si na tohtoročnom podujatí Auto Show 2020 zajazdila dvojica Peter Baran a Samo Vanko, keď ich Ford Fiesta R4 skončila na zvodidlách už približne po štyristo metroch. „Vyrazili sme na trať úvodnej tréningovej jazdy a zahrievali sme iba pneumatiky,“ vysvetľuje Peter Baran. „Nezdalo sa mi, že by sme išli prirýchlo. Urobil som cik-cak do jednej strany a išiel som urobiť druhý cik-cak, keď nám „utrhlo zadok“ a vleteli sme do bariéry. Nechcem sa na nič vyhovárať. Bola to jednoznačne moja chyba. Som veľmi sklamaný,“ priznával nešťastný Vranovčan, ktorého Ring kruto vyškolil. 


Najbližším podujatím na ktorom sa predstaví posádka tímu GLORTEX RACING bude záverečné podujatie slovenskej rely sezóny, ktoré sa má znova jazdiť začiatkom decembra na okruhu pri Orechovej Potôni.  


Ľuboš Kašický

Spolupracujeme