Tretí štart Popoviča pod Tatrami

Slovenský rely šampionát pokračuje na sklonku mája druhým podnikom sezóny v Poprade. Bratislavský tím GLORTEX RACING uvidíme znova v štandardnej slovenskej zostave Popovič – Baran. 


Po náročnom štarte na Šumave čaká teraz na Romana Popoviča nie menej náročná súťaž pod slovenskými veľhorami. Napokon, pretekár tímu GLORTEX RACING netají, že jeho štarty za riekou Morava sú prakticky súčasťou tvrdej prípravy na domáci „majstrák“.


„České súťaže majú veľa spoločného s charakterom tratí na Slovensku. Preto je to pre mňa vynikajúca škola. Navyše mám to šťastie, že na sedadlo spolujazdca si boli ochotní ku mne sadnúť veľmi skúsení českí navigátori. Veľmi mi to pomáha. Každá takáto súťaž, každý kilometer sú pre mňa malý krôčik vpred na ceste za naplnením našich cieľov a snov,“ vyznáva sa benzínovou vášňou nasiaknutý Roman Popovič.


Ak všetko dobre pôjde, tak plánom pre aktuálnu sezónu 2021 je absolvovať celý slovenský rely šampionát. Po Slovakia Ringu je teda na rade najstaršia slovenská automobilová súťaž Rallye Tatry. Popoviča, ktorý vo farbách bratislavského tímu GLORTEX RACING štartuje na vozidle Škoda Fabia Rally2 evo v najsilnejšej triede 2, bude počas posledného májového víkendu navigovať Peter Baran.


„S Petrom sme dohodnutí na štartoch na Slovensku. Trate obaja poznáme a zabojujeme spolu o slušný výsledok,“ pokračuje Popovič. „Pokiaľ ide o Tatry, tak na tejto súťaži som už dvakrát štartoval. Niektoré úseky si pamätám, ale evidujem aj polovicu pre mňa neznámych trati. Rozhodne je to pre nás veľká výzva. Obaja sa však na preteky veľmi tešíme a určite zo seba vydáme maximum. Na druhej strane sme aj realisti a nemáme „veľké oči“. Naše ciele sú jasné.“


48. ročník Rallye Tatry 2021 sa chystá na štartovaciu rampu v centre Popradu už v piatok 28. mája podvečer. Prvé súťažné vozidlo potom vyrazí na štart pretekov v sobotu na obed. Organizátori pripravili pre posádky dvojetapovú súťaž, ktorá meria dohromady 677 kilometrov (vrátane prejazdov). Počet rýchlostných skúšok sa zastavil na čísle jedenásť a spolu ponúka 140 kilometrov ostrej zábavy za volantom. Ako už býva na Slovensku zvykom, obidva súťažné dni sa budú bodovať samostatne. Víťazov by sme mali poznať v nedeľu popoludní, keď sa znova všetci stretnú v centre mesta na cieľovej rampe. 


Ľuboš Kašický

Spolupracujeme