Ťažký dvojfázový víkend pre XIQIO Racing Team

5a664d72
Foto: XIQIO Racing Team

Druhé miesto absolútneho poradia na 58. Mecsek Rallye 2025, ale aj „strecha“ na 81. Orlen Oil Rally Poland 2025. Taká je bilancia vozidiel Škoda Fabia RS Rally2 slovenského XIQIO Racing Teamu.


Foto: XIQIO Racing Team

Poďme však pekne po poriadku a povedzme si, čo sa vlastne na dvojici súťaží dialo. Obe súťaže štartovali v podstate v rovnaký čas a končiť mali tiež v rovnakom čase. Jedna z nich predviedla neskutočné súboje doslova o desatinky času od štartu až do cieľa. Na druhej účinkovanie posádky po havárii vydržalo iba do cieľa druhého testu.


Foto: XIQIO Racing Team

V rámci 58. Mecsek Rallye 2025 sa do kokpitu súťažnej Škody Fabia RS Rally2 posadila maďarská posádka Frigyes Turán – Gábor Zsiros. Táto dvojica bojovala v rámci spomínanej súťaže od štartu až do cieľa s najbližšou konkurenciou na každom teste doslova o desatinky sekúnd. Počas prvého dňa mal Frigyes trochu navrch, pričom po poslednom teste prvej etapy viedol o necelých desať sekúnd. V druhej etape súboj pokračoval až do tretieho zo šiestich testov. V spomínanej tretej rýchlostnej skúške ale Frigyes zavadil o jeden z retardérov, za čo samozrejme nasledovala desať sekundová penalizácia. Napriek veľkej snahe sa však už túto penalizačnú stratu nepodarilo dohnať a Turán so Zsirosom dojazdili na druhom mieste so stratou osem celých tri desatiny. Ak by sme si odmysleli ten retardér, Škoda Fabia RS Rally2 Xiqio Racing Teamu by zase stála na najvyššom stupienku pre víťaza. Na „ak“, alebo „keby“ sa však v rally nehrá.


Foto: XIQIO Racing Team

Poďme však do Poľska na 81. Orlen Oli Rally Poland 2025, ktorá sa konala v meste Mikolajki a jeho okolí. Sem sa počas uplynulého víkendu zbehla celá rallystická Európa. So Škodou Fabia RS Rally2 v rámci nej, ale aj poľských rally majstrovstiev bojovala posádka Grzegorz Grzyb – Adam Binieda. Bojovala, ale nedobojovala, keďže už na druhej rýchlostnej skúške v jednej z početných zákrut zavadila o zo zeme trčiaci koreň a škodovka išla v nízke rýchlosti cez strechu. To by nebol problém, keďže sa ju samovoľne podarilo dostať naspäť na kolesá a posádka mohla pokračovať až do cieľa. Tesne pred ním sa však ozval motor, ktorý ohlásil alarm. Po prejazde cieľom Grzegorz s Adamom zistili, že majú deravý chladič. Samozrejme to znamenalo okamžité odstúpenie zo súťaže.

„Bol to veľmi zaujímavý víkend. Na jednej strane doslova heroický výkon Turána a jeho spolujazdca, na druhej strane „zase strecha“ na aute, ktorí sme po Turanovej Rally Hungary iba v týždni pred poľskou súťažou doskladali. Pri našej robote s rally autami s takýmito „drobnosťami“ počítame, ale nepočítame s tým, že to bude až tak často. Nevadí, ideme ďalej, o mesiac nás čakal zase víkend, kde sme mali byť aj v Maďarsku, aj Poľsku. Po zrušení maďarskej súťaže vo Veszpréme sa teda naša Škoda RS Rally2 predstaví iba v Poľsku na podujatí Valvoline Rajd Malopolski,“ zhodnotil Marián Mičák, šéf XIQIO Racing Teamu.


Foto: XIQIO Racing Team

Ako sme práve mali možnosť počuť, v XIQIO Racing Teame budú mať zase mechanici plné ruky práce.

Miro Majláth 


Spolupracujeme