Štofi neštartuje vo Francúzsku, no teší sa na nový vodíkový koncept car MH2

MicrosoftTeams-image (53)MOD
Foto: Matador Group

» Štofi Rosina, jazdiaci za KTM, nebude štartovať vo finálových pretekoch sezóny 2021 GT2 European Series,
» MATADOR Group a TUKE – Strojnícka fakulta predstavujú na EXPO 2020 v Dubaji nový Hydrogen Concept Car MH2.

Aktuálnu sezónu 2021 jazdí najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina ako továrenský pilot rakúskej značky KTM. Po viacerých pódiových umiestneniach a víťazstve v belgickom Spa-Francorchamps mal Slovák stále veľkú šancu dokončiť sezónu medzi najlepšími tromi posádkami seriálu vytrvalostných pretekov GT2 European Series. Nakoniec sa tak nestane. 

„Žiaľ, je mi to veľmi ľúto, ale kvôli neodkladnému pracovnému vyťaženiu sa finálového podujatia vo francúzskom Le Castelled nebudem môcť zúčastniť,“ vysvetľuje Štofi Rosina. „Som však rád, že môžem skonštatovať, že vďaka spolupráci s KTM a tímom True Racing by Reiter Engineering mám za sebou jednu z najlepších sezón. Nesmierne ma teší, že som bol prvým pilotom, ktorému sa podarilo vyhrať medzinárodné preteky, či už to bolo vlani GT Open a teraz GT2 European Series. Samozrejme s mojimi tímovými spolujazdcami. Tento úspech je pre mňa veľmi cenný, pretože je historický tak pre mňa, ako aj pre KTM. Vozidlo KTM X-Bow GT2 má veľmi sľubný potenciál a ja som veľmi vďačný za možnosť podieľať sa na jeho vývoji a úspešnej súťažnej prezentácii.“


No pokiaľ sezóna GT2 sa nasledujúcim víkendovým podujatím vo Francúzsku končí, tak v Dubaji začína svoju novú cestu iný projekt. Spoločnosť MATADOR Group spoločne so Strojníckou fakultou Technickej univerzity v Košiciach postavili koncept vozidla zajtrajška s vodíkovým pohonom, ktorý predstavia celému svetu na práve začínajúcej Svetovej výstave EXPO 2020 v Dubaji (1. októbra 2021 až 31. marca 2022).

Nové auto Metal Hybrid MH2 je perspektívnou víziou budúcnosti. Bude jedným z hlavných slovenských exponátov, ktorými sa Slovensko odprezentuje ako krajina schopná ponúknuť svetu vlastné moderné technológie zajtrajška a posunie úroveň vnímania našej krajiny na nový rozmer.


Foto: Matador Group

Vodíková technológia v prípade Metal Hybrid MH2 využitá vodík uskladnený v nízkotlakových nádržiach, zložených z unikátnych metalhydridových zliatin, ktoré vyvinuli v TUKE – Strojnícka fakulta. Pohon je založený na báze vodíka, ktorý sa spaľuje v palivovom článku a poháňa štyri elektromotory. Zároveň treba dodať, že v prípade potreby je možné do vozidla MH2 implementovať aj iné formy pohonu. 

MATADOR Group sa podieľal na tvorbe dizajnu a výrobe, pričom aplikoval najmodernejšie výrobné technológie a metódy. Preukázal tak svoje schopnosti aplikácie nových materiálov a ich spájania nielen v oblasti automotive. Predviedol unikátny, funkčný dizajn, ktorý v prípade Metal Hybrid MH2 berie na zreteľ Drag – s koeficientom pod 0,2, predlžujúci samotný dojazd vozidla. Rovnako tak ukazuje schopnosť vlastného vývoja a nasadenia infotainmentu a rozhrania, či iné jednotlivé prvky elektrifikácie interiéru vozidla. 


Pritom všetkom je však potrebné zdôrazniť, že skupina MATADOR Group výrobou vozidiel nemá záujem konkurovať svojím zákazníkom, ale snaží sa skôr ukázať vlastné možnosti a kapacity, ktoré ovláda a  ponúka zákazníkom. 

„V MATADOR Group sme veľmi hrdí, že sa nám spoločne s TUKE – Strojníckou fakultou podarilo premeniť myšlienku na skutočnosť a otvoriť nové perspektívy nielen našej spoločnosti, ale aj celého Slovenska. Koncept MH2 je východzím bodom, ktorý je možné rozvíjať ďalšími smermi. Celý tím inžinierov odviedol fantastickú prácu a všetkým motoristickým fanúšikom odporúčam sa na výsledok ich práce pozrieť,“ uzatvára Štofi Rosina. 
Ľuboš Kašický

Spolupracujeme