Šťastný môže byť aj trojlístok

Ak nájdete štvorlístok, pripisuje sa vám porcia prichádzajúceho šťastia. Sú ale ľudia, ktorí sa na šťastie jednoducho nespoliehajú a v rámci možností sa snažia brať osud do vlastných rúk. Ako je to ale pri veciach, ktoré jednoducho ovplyvniť nevedia? Áno, trošku toho povestného „šťastíčka“ je potrebné mať. Presne takú sériu šťastno-trpkých, či trpko-šťastných podujatí aktuálne absolvoval Ambruz Racing tím. 

Celé to začalo na 27. ročníku pretekov GHD Ilirska Bistrica. Štvorica reprezentantov bratislavského tímu bola pripravená takmer na všetko. Slovo „takmer“ je v celej predchádzajúcej vete to najpodstatnejšie. Nikto nebol pripravený na to, že rakúsky jazdec, ktorý jazdí pod slovenským patronátom, utrpí infarkt myokardu. Je to jeden z prípadov, kedy človek súťaží o každú sekundu. O sekundu, ktorá môže rozhodnúť medzi životom a smrťou. Ferdinand Madrian tento závod vyhral. Vďaka bleskovej reakcii členov tímu a zdravotníckeho personálu, ktorý bol prítomný na trati, bol transportovaný do Univerzitnej nemocnice v Ľjubljane, kde sa jeho stav stabilizoval. 


Nech už by boli výsledky z Bistrice akékoľvek, víťaza sme už spoznali. Ďalšie súboje však prebiehali na 5,01 kilometrov dlhej trati. Druhým najúspešnejším jazdcom z tímu sa stal Peter Ambruz so svojím Mitsubishi Lancer Evolution IX. Suverénnym spôsobom ovládol obe súťažné jazdy v skupine 4. a s náskokom takmer desať sekúnd rozhodol o tom, že pohár za prvé miesto poputuje na Slovensko. Smoliarom tohto podujatia bol Peter Kacvinský, ktorého Renault Clio vypovedal poslušnosť v druhej ostrej jazde. Na slovinskej trati sa predstavila aj Anka Ambruz. Prvá sezóna s Oplom Astra SP je skôr o hľadaní hraníc a vychytávaní „múch“ po predchádzajúcom majiteľovi. A že to ide, o tom hovorí aj takmer šesť sekundové zlepšenie medzi súťažnými jazdami a piate miesto medzi ženami na trati.

Zo zahraničia sa smerovalo na Slovensko. Konkrétnejšie na Jankov Vŕšok, ktorý okrem domácich posádok privítal aj množstvo poľských, českých a maďarských súťažiacich. „Ferdi“ (ako Ferdinanda familiárne volajú v tíme) sa dával zdravotne do poriadku, a tak sa v zostave Ambruz Racing zmenilo iba jedno meno. Na miesto Anky Ambruz sa na štart postavil Martin Juhás s Tatuusom FR 2000. Martin mal na Jankovom Vŕšku možnosť predčasne potvrdiť obhajobu titulu absolútneho Majstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Ako sme u Maťa zvyknutý, nič nenechal na náhodu a k plneniu závodných povinností pristúpil maximálne profesionálne. Za sobotu tretie a za nedeľu prvé miesto absolútneho poradia v hodnotení Majstrovstiev Slovenska zabezpečilo dostatok bodov na to, aby sa začali oslavy prvenstva – Majstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu za rok 2021. Pohár primátorky mesta Bánovce nad Bebravou pre najrýchlejšieho slovenského jazdca bol iba povestnou čerešničkou na torte. Svojej povesti výborného jazdca nenechal nič dlžný ani Peter Ambruz. Sobota vyniesla Peťa na prvé miesto v 4a-čkach s náskokom necelej pol sekundy pred výborným Tomášom „Srnkom“ Ondrejom. V nedeľu si títo súperi a zároveň kamaráti miesta vymenili. Technika opäť potrápila Peťa Kacvinského. Palivové čerpadlo? Poistka? Niečo? Čo vlastne? Také množstvo otázok padalo pri riešení problému s dopravou paliva do motora, že odpovedí mohli byť hádam aj tisíce. Nevadí. Sú ľudia, ktorý každý problém vnímajú ako výzvu. Peter Kacvinský medzi nich jednoznačne patrí a aj to je dôvod, prečo sa každým dňom posúva vpred. 


Seriál podujatí pre Ambruz Racing tím pokračoval posledným podujatím v šampionáte EHCC. Jubilejný 40. ročník INA Buzetski dani mal rozhodnúť o tom, či Peter Ambruz obsadí konečné tretie, alebo štvrté miesto absolútneho poradia. Aj toto bolo podujatie, ktoré malo svojho smutného, ale aj šťastného hrdinu. U toho smutného však ešte nemusí byť všetko stratené. Prečo a ako? Peter Ambruz sa výbornou jazdou v tréningoch chystal uchmatnúť si potrebné body „na bedňu“ v EHCC. Prevodovka dala jasnú stopku tejto snahe a po dlhej dobe bol Peter nútený odstúpiť pre technickú poruchu. Toto odstúpenie by takmer s istotou znamenalo posun „na zemiaky“, teda na štvrté miesto. To by ale nemohla prísť prietrž mračien, ktorá predčasne ukončila celé podujatie, keďže trať nebola zjazdná. Čo to znamená? Je tu teoretická možnosť, že za „Buzet“ bude pridelená len polovičná porcia bodov. A zase otázka čo to znamená? Odpoveď je jednoduchá. Peter Ambruz by ostal na treťom mieste absolútneho poradia EHCC. Tým ozajstným hrdinom je Ferdinand „Ferdi“ Madrian. Len pár týždňov po infarkte si sadol do svojej Normy M20 FC a výborným výkonom získal tretie miesto v skupine CN/E2-SC za takými hviezdami, akými bez pochyby Simone Faggioli, či Sébastien Petit sú. BRAVO PÁN FERDI. Zaujímavým výsledkom sa prezentovala aj jediná žena v bratislavskom tíme. Sucho v tréningu vs mokro v prvej súťažnej jazde. Kto by vzhľadom k výrazne horším podmienkam na trati čakal aj výrazné zhoršenie času, ten by sa ozaj veľmi zmýlil. Všetko nasvedčuje tomu, že mokro Anke jednoducho sedí. Jediný relevantný faktor je časomiera a tá ukázala rozdiel iba troch sekúnd. Takže pridávať tam, kde iní spomalia – možno práve to bude cesta. Preteky sa podarilo dokončiť aj Petrovi Kacvinskému. Jeho Renault Clio ukázal, že síce potrebuje asi o niečo viac pozornosti, ale za túto pozornosť sa vie aj odvďačiť. V tomto prípade bude však určite potrebná dôsledná príprava pred sezónou 2022, ktorá už takpovediac klope na dvere. 


Čo ešte v tejto sezóne členov Ambruz Racing tímu čaká? FIA HILLCLIMB MASTERS, alebo ak chcete také neoficiálne majstrovstvá Európy v pretekoch automobilov do vrchu v portugalskej Brage. Čo všetko si vyžaduje príprava a ako vlastne prebieha celé podujatie, to vám priblížime v ďalšom článku.

Peter Baran
Ambruz Racing

Spolupracujeme