Stále sa máme čo učiť

_JS22299upr
Foto: Jan Šmerda

Posádka Kolčák – Horniaček je nádejná kombinácia vášnivej ambície a rozumnej skúsenosti. Preto je len otázkou času, kedy začne voziť zaujímavé výsledky.

Po nečakanom úspechu v závere uplynulej sezóny si slovenská motoristická verejnosť Roberta Kolčáka začala viac všímať, a čochvíľa 35-ročný rodák z Martina sa tak ocitol pod väčším tlakom.

„Mám v povahe robiť všetko naplno,“ neskrýva množstvo horiacej vášne v srdci Kolčák. „Tento šport mi učaroval a chcem sa mu venovať na doraz. Vlaňajšia sezóna bola prakticky mojou prvou, a bola skutočne veľmi náročná. Snažil som sa odjazdiť čo najviac kilometrov a naučiť sa čo najviac od každého, kto mi bol ochotný poradiť a pomôcť. Myslím si, že tento rok nebude o nič jednoduchší.“


Foto: Jan Šmerda

Robo, dnes už plnohodnotný Lipták (na Liptov sa priženil), plánuje v sezóne 2024 absolvovať celú slovenskú majstrovskú sezónu (MMSR) a zároveň Zónu strednej Európy (CEZ). Ak všetko pôjde podľa plánu, tak vrcholmi jeho sezóny by mali byť prestížne súťaže Barum Rally v Zlíne a premiérový štart v majstrovstvách sveta na Central Europe Rally. 

„Podobne ako vlani, aj tento rok sa mi pošťastilo začať sezónu tréningom v uznávanej Rally škole legendárneho Tommi Mäkinena vo Fínsku. V pláne je teraz niekoľko štartov v zahraničí, aby som sa čo najviac rozjazdil pred začiatkom slovenskej sezóny, ktorú otvára májová súťaž v Slušoviciach,“ potvrdzuje tohtoročný plán pretekár Chooligan Racing Teamu, pre ktorého úvodným ostrým štartom bola náročná rely v Rebenlande. „Vedeli sme, že je to po každej stránke nesmierne ťažká súťaž. Obrovská konkurencia, náročné trate a otvorene sa priznám, že som mal pred štartom poriadny rešpekt,“ neskrýva svoje pocity Robo Kolčák.


„Toto je presne to, čo teraz Robo potrebuje,“ potvrdzuje Emil Horniaček: „Silnú konkurenciu na ťažkých tratiach. A tie rakúske sú naozaj veľmi náročné, no zároveň s veľmi dobrým povrchom. Výborná škola!“ 


A hoci sa úvodný štart sezóny na rakúskej súťaži pre slovenskú posádku skončil predčasne, tak obaja jej členovia jednoznačne potvrdili, že mal veľký zmysel.

„Hoci sme odjazdili len málo kilometrov, tak si trúfam povedať, že mi táto súťaž dala viacej, než celá vlaňajšia slovenská sezóna. Spracovať celý ten obrovský tlak nebolo jednoduché. No to, že sme aj napriek tomu všetkému až do odstúpenia zvládali v konkurencii okolo sto posádok atakovať prvú desiatku, je pre mňa osobne obrovská skúsenosť a povzbudenie. Mám z toho naozaj radosť,“ vyznáva svoje „rakúske pocity“ Robert. 


Tu stačí dodať, že Slováci na Škode Fabii R5 sa od štartu postupne posúvali v poradí dopredu a pred nešťastným prerazením chladiča na piatom úseku figurovali už na dvanástom mieste absolútneho poradia. Pritom nezabudnime, že sa im nevyhli drobné technické problémy!

„Škoda len, že sa nám nepodarilo súťaž dokončiť a potvrdiť pekný výsledok v TOP10,“ konštatuje Robo Kolčák.


Oveľa podstatnejšie, ako výsledok, je však skutočnosť, že posádka Kolčák – Horniaček ukázala svoj potenciál.

„Máme sa však stále čo učiť,“ zhodnotil reálne úvodný štart do sezóny 2024 ostrieľaný Emil Horniaček, ktorý dodáva: „Robo má veľký potenciál, no čaká ho ešte dlhá cesta. Rád mu však pomôžem.“


Práve táto posádka by mala spolu absolvovať Robove tohtoročné zahraničné súťaže, vrátane Zóny.

„Emilove skúsenosti si nesmierne vážim. Je to absolútny profesionál. Veľmi si cením, že Emil súhlasil s tým, že so mnou znova usadne do kokpitu a odjazdíme plánované súťaže. Myslím si, že dnes je Emil najskúsenejší a najrešpektovanejší spolujazdec na Slovensku,“ dodáva s úctou Robo, ktorý domáce súťaže slovenského majstráku bude aj naďalej jazdiť so šikovnou Zuzanou Lieskovcovou. 


V najbližšom pláne posádky Chooligan Racing Teamu je štart na ďalšej rakúskej súťaži vo Wolfsbergu (Lavanttal Rallye), ktorá sa jazdí prvý aprílový víkend. Pred štartom slovenského majstráku, ktorý sa pôjde presne o mesiac neskôr (4. mája 2024), má Robo Kolčák v pláne ešte jedno testovanie a doladenie prípravy na sezónu.  

Ľuboš Kašický


Spolupracujeme