Skvelá partia zárukou skvelých výsledkov

Víťazstvo v Košiciach a titul vicemajstrov Slovenska v absolútnom poradí MSR historikov. To je viac ako vydarená bilancia Buschbacherovcov a nádherného Audi Coupe Quattro v závere sezóny 2021.


Koronou poznačenú sezónu uzatváral 47. ročník Rallye Košice, ktorý patrí medzi najnáročnejšie a najkrajšie súťaže na Slovensku. Marián a Peter Buschbacherovci mali pred štartom stále šancu na zisk absolútneho titulu v šampionáte historických vozidiel a tak nechceli nechať nič na náhodu.

 „Poctivo sme pripravili auto aj seba a odchádzali do Košíc plní chuti a odhodlania. Vynechali sme iba úvodné preteky na Slovakia Ringu, no to spôsobilo, že až do samotného záveru to bolo v šampionáte bodovo veľmi tesné a dramatické. Prakticky sa rozhodovalo až v poslednom súťažnom dni sezóny,“ vraví Marián Buschbacher.


„Za súťažným volantom sme nesedeli od augustovej súťaže v Rzeszowe a tak sme sa snažili čo najskôr chytiť správne tempo. Už obhliadky trate však ukázali, že v druhom súťažnom dni nebudú rýchlostné skúšky výkonu nášho auta naklonené. Boli sme však odhodlaní zabojovať,“ približuje dianie na trati pretekár MOTORTECH RACING TEAM-u. 


V sobotu sa začínalo na legendárnom úseku v Herľanoch a Audi Coupe Quattro v rukách Mariána Buschbachera sa okamžite vyšplhalo do priebežného vedenia. Problémy začali v druhej sekcii. 

„Pred Herľanami 2 sme zistili, že máme mäkké pravé zadné koleso. Vymenili sme ho a vzápätí zajazdili najlepší čas aj na druhých Herľanoch. Na konci nás však začalo trochu „voziť“. Zmerali sme tlaky a zistili, že máme mäkké aj ďalšie koleso. Druhú rezervu sme už nemali a tak sme sa pokúsili s tým dôjsť Bogotu, ktorá uzatvárala prvý súťažný deň,“ vysvetľuje Ružomberčan. „Šli sme toľko, koľko sa daloi ísť na tom jednom bare a našťastie to vydržalo nielen eresku, ale aj dojazd do servisu, čím sme zachránili body.“ 


To znamenalo víťazstvo v prvom súťažnom dni a priebežné vedenie v šampionáte pred nedeľňajším záverečným súťažným dňom sezóny.

„Do druhého dňa sme išli zabojovať. Vedeli sme, že sa dáva viac bodov a o titule rozhodne práve nedeľa. Tiež sme si však boli vedomí, že nás čakajú eresky, ktoré nášmu autu nesedia. Jahodná i Zlatník boli zväčša hore kopcom a na Ružíne nebolo ľahké stratu dobehnúť. Nevzdávali sme sa však,“ neskrýval správne bojové odhodlanie Marián. „Začínali sme Jahodnou. Snažili sme sa ako to šlo, ale na Lukáša sme nestačili. Niečo málo sme zaostali aj na krátkom Zlatníku, no stratu sme kompenzovali na Ružíne. Vo výsledku po prvej sekcii sme tak zaostávali o deväť sekúnd. Dôležité však bolo nestratiť kontakt.“


Rozhodnutie malo padnúť na záverečných kilometroch druhej, popoludňajšej sekcie. Počasie bolo výborné, rovnako ako nálada a odhodlanie v tíme. 

„Povedali sme si, že to musíme „zatiahnuť“. Urobiť všetko čo je v našich silách,“ opisuje Buschbacher. „Vyštartovali sme dobre a našli správne tempo. V poslednej tretine úseku, na pravej sedem cez mostík, bolo však naťahané blato. Šmykli sme sa, a stiahlo nás to do rigolu. Podarilo sa nám z neho vyšplhať, no stálo nás to stratu asi jednej minúty, čo to napokon rozhodlo o celom výsledku druhého súťažného dňa. Šanca na víťazstvo v šampionáte bola preč,“ konštatuje sklamaný pretekár. 


Stále sa však hralo o cenené absolútne prvenstvo v košickej súťaži a Buschbacherovci boli odhodlaní získať aspoň túto trofej. 

„Výlet mimo trať nám nielen „vylepšil fasádu“, ale aj „rozšteľoval“ geometriu. Pasovali sme sa s ňou až do cieľa súťaže,“ pokračuje Marián. „Po Jahodnej sme na prejazde chvíľu stali, aby sme ponaprávali aspoň čo sa dalo. Všetko v časovom limite a bez penalizácie v ČK. Zvyšok sme však už došli v rámci možností a doviezli celkové víťazstvo v Košiciach.“ 


V samostatne bodovanom druhom súťažnom dni však body za druhé miesto nestačili na titul a ružomberská posádka sa musela uspokojiť s titulom vicemajstra Slovenska automobilových súťaží historikov za sezónu 2021.

„Toto nás trochu mrzí, lebo sme chceli doviezť titul na počesť Karola Dědka. Žiaľ, prehrali sme v čestnom boji na trati s vedomím, že sme do toho vložili všetko. Na druhej strane, ak si uvedomím, že po akej dlhej pauze som sa vrátil za súťažný volant, tak si myslím, že sezónu môžem hodnotiť ako naozaj úspešnú. Mal som radosť z pretekania. Boli to pekné súboje. V historikoch je vynikajúca partia, ktorá na trati nielen súťaží, ale pomáha si v depe a drží spolu. Bolo to fajn a som rád, že sme tu s našou krásnou Audi Coupe Quattro mohli štartovať. Po tomto úspešnom vstupe máme teraz ešte väčšiu chuť pokračovať v načatom. Áno, na aute ešte treba popracovať, aby sme boli ešte konkurencieschopnejší, no sme motivovaní naplniť to, čo sme si na začiatku našej spolupráce s Karlom Dědkom predsavzali. Veríme, že na budúci rok to spolu dáme a budeme oslavovať majstrovský titul. Ďakujeme pekne všetkým, ktorí za nami v tejto sezóne stáli, podporovali nás a fandili. Je to skvelá partia ľudí a my sme hrdí, že sme jej súčasťou,“ uzatvára Marián Buschbacher.

Ľuboš Kašický

Spolupracujeme