Šampiónom SRP Martin Jurečka!
Päť štartov a štyri víťazstvá. Taká je bilancia Liptáka Martina Jurečku a jeho BMW E30 v sezóne SRP 2025. O to posledné víťazstvo sa postaral na finálovom podujatí sezóny, na domácej pôde.
Aj tento rok sa o novom majstrovi na úrovni Slovenského Rally Pohára rozhodovalo až na poslednej súťaži sezóny – RALLY LIPTOV. Pred štartom boli teoreticky v hre hneď štyri posádky. Martin Jurečka, v kokpite ktorého sa počas sezóny vystriedali dvaja spolujazdci Martin Devoša a Kristián Jacko, Dušan Pagáč s Matúšom Jarošom (Škoda Fabia), Radovan Fabián s Pavlom Hermeľom (Opel Astra) a Lukáš Braniša s Miroslavou Mocnejovou (Ford Fiesta). Malý náskok a najväčšie šance, aj napriek technickým problémom a výsledkovému zaváhaniu v Moldave, mal Martin Jurečka. Otázne bolo iba ako sa vysporiada s domácim prostredím, kde zvyčajne býva tlak väčší a ako vyriešil problémy s chladením motora. Zvyšná trojica posádok bola v rozpätí troch bodov a na Jurečku strácali maximálne pätnásť bodov, čo bolo ľahko hrateľné.
Na rozdiel o „veľkého majstráku“ MMSR Slovenský pohár štartoval popoludní, keď už sa podmienky na trati ustálili. Napriek tomu štyridsať ostrých kilometrov na štyroch náročných úsekoch Huty, Osádka, Lúčky a Holica dali všetkým zabrať a poriadne preverili posádky aj techniku.
Začínalo sa najťažšou rýchlostnou skúškou, Hutami. Zradných a šmykľavých 17,5 km najlepšie využil Jurečka, ktorý si hneď vybudoval malý, ale dôležitý náskok. Už na druhom úseku sa však prejavil znova starý problém s chladením a v servise bolo o čom premýšľať. Jurečka použil „sedliacke riešenie“, ktoré však vydržalo a ani v druhej sekcii pred seba nikoho nepustil a suverénne zvíťazil. „Mám veľkú radosť, že sa to podarilo. Navyše pred domácim publikom,“ radoval sa úprimne Lipták v cieli.
V závere sezóny sa však najväčším súperom pre Jurečku ukázali Marek a Aneta Leškovci s Renaultom Megane Coupe. Táto posádka nastúpila až na posledné dve súťaže sezóny, pretože pracovala na úprave sériového auta. Nový podvozok však evidentne zafungoval, lebo vyhrali v Moldave a aj na Liptove boli v závese za Jurečkom. Dva výsledky však nestačili, aby sa zapojili do boja o titul, no vytvorili bodový vankúš v prospech Jurečku.
Vážny súper Dušan Pagáč sa o šancu na titul pripravil tesne v závere prvej sekcie, keď nesprávne trafil retardér a skĺzol do priekopy. Stratil tam asi minútu, kým sa z toho vyšplhal, a stratil zároveň aj šancu na titul. Na Liptove nakoniec došiel až jedenásty a v konečnom hodnotení SRP sa z druhého miesta prepadol na štvrté.
Ešte o jedno miesto horšie došiel do cieľa v Liptovskom Mikuláši aj ďalší favorit, Rado Fabián. Toho vytrápili staré pneumatiky, ktoré vôbec na tejto šmykľavej trati nedržali. Na poslednom úseku sa ešte utrhol držiak prevodovky a ledva „doplával“ do cieľa. V konečnom súčte sezóny so šťastím udržal striebornú pozíciu o jediný bod pre Lukášom Branišom, ktorý vďaka skvelej konzistentnosti znova doviezol pekný výsledok. Tretie miesto v cieli, vybojované v konkurencii silnejších áut Triedy RP3, ho odmenilo aj bronzovou medailou v absolútnom poradí! Branišovi sa pritom škrtali body za najhorší výsledok.
Takže Triedu RP3 absolútne vyhrala posádka Jurečka – Devuša na BMW E30. Triedu RP Braniša – Mocnejová Ford Fiesta, a Triedu RP1 síce na Liptove vyhrala posádka Marek Králik a Milan Králik (Škoda Felicia), no šampiónmi sa stala dvojica Miroslav Jakub a Nikoleta Dubjelová s Opelom Corsa.
Rovnako ako pri predošlej správe, aj teraz dodajme na záver, že súťaž vyvrcholila slávnostným vyhlasovaním víťazov na námestí v centre Liptovského Mikuláša, kde si fanúšikovia mohli zakúpiť aj prémiové tričko RALLY LIPTOV 2025. Pre všetkých, ktorí to nestihli je tu stále príležitosť kúpiť si toto prémiové tričko a zároveň tak podporiť organizátorov súťaže za ich obetavú snahu pri príprave pretekov a zviditeľňovaní regiónu LIPTOV. Záujemcovia o tričká môžu písať na email motortechracingteam@gmail.com K dispozícii sú ešte veľkosti S až 2XL.
Ľuboš Kašický, tlačový tajomník












