Rosina znova medzi najlepšími

53717465136_17e13c8fc5_o
Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Vyzývavý belgický okruh Spa-Francorchamps Štofi Rosina miluje. Dokázal to znova uplynulý víkend, keď v pretekoch Lamborghini Super Trofeo Europe vyjazdil ďalší skvelý výsledok.


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Len tri týždne po úvodnom podniku na Imole pokračovala stále populárnejšia séria Lamborghini Super Trofeo Europe, v ktorej túto sezónu štartuje najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina, na legendárnom klasikom okruhu Spa-Francorchamps v Ardenách. Trať, ktorú si väčšina fanúšikov spája s veľkými cenami formuly jeden, hostila tentoraz tretí podnik Majstrovstiev sveta vytrvalostných špeciálov (WEC) a séria Lamborghini Super Trofeo Europe mala znova možnosť byť súčasťou súťažného víkendu. 


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

V Spa sa jazdila šesť-hodinovka a tomu sa musel prispôsobiť a celý víkendový program. Nabitá štartová listina 52 vozidiel Lamborghini Huracan tak do prvého meraného tréningu vyrážala už vo štvrtok dopoludnia. V piatok sa jazdila kvalifikácia a podvečer aj prvé preteky víkendu. V nich do úvodného stintu, ako prvý z posádky Rosina – Formánek, vyrážal slovenský pretekár. Ten dokázal pripraviť východziu pozíciu pre svojho tímového kolegu a Bronislav Formánek odchádzal do druhej polovice pretekov z tretieho miesta v kategórii ProAm. Český pretekár dokázal svoje postavenie ešte vylepšiť a preto sa slovensko-česká posádka tímu Micanek Motosport Powered by Buggyra mohla v cieli radovať z druhého miesta, ktorým si upevnila priebežné vedenie v sérii.


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Druhé preteky víkendu Lamborghini Super Trofeo Europe v Spa boli na programe už v sobotu dopoludnia. Tentoraz štartoval prvý Formánek, no po sérii nešťastných kolízií celé štartové pole strávilo väčšinu času za bezpečnostným vozidlom. Približne v polovici vymedzeného času vyvesilo vedenie pretekov červenú vlajku, ktorou boli preteky zastavené. Vo vozidlách tak došlo k prestriedaniu posádok a za volant usadol aj slovenský pretekár. Krátko na to však prišlo definitívne rozhodnutie preteky, pre krátkosť času, nereštartovať. Rosina s Formánkom tak zostali zaseknutí, bez šance na vylepšenie pozície, na šiestom mieste kategórie ProAm. Pre odjazdenie minimálneho počtu kôl sa však očakáva polovičné bodové hodnotenie, ktoré by nemalo ohroziť priebežne prvú priečku posádky Micanek Motosport Powered by Buggyra.


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

„Cez päťdesiat vozidiel na tak náročnom rýchlom okruhu dáva väčší predpoklad, že sa niečo podobné udeje,“ prijíma veci športovo skúsený Štofi Rosina. „My však neodchádzame sklamaní. V prvých pretekoch sme predviedli, že máme potenciál a tím odvádza skvelú prácu. O mesiac pokračujeme na okruhu v Le Mans, čo bude ešte väčšia výzva. Všetci sa už na to tešíme a urobíme maximum, aby sme doviezli čo najlepší výsledok,“ dodáva slovenský pretekár, ktorý sa na jedny z najslávnejších pretekov sveta veľmi teší. 


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Veď 24-hodinovka v Le Mans má za sebou už storočnú históriu a po nedávnej zmene pravidiel sa v prestížnom šampionáte vytrvalostných špeciálov znova priamo na trati proti sebe postavia najlegendárnejšie značky histórie! 15. – 16. júna 2024 budeme na štarte vidieť Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Lamborghini, Peugeot, Porsche i Toyotu! Štartovať na 13,6 kilometrovom dráždivom okruhu, ktorého značnú časť tvoria verejné komunikácie, a kde sa písali celé kapitoly histórie motoristického športu je lákadlom pre každého pretekára i fanúšika. Štofi Rosina si bude môcť tento sen splniť, keď na legendárnej trati absolvuje preteky so svojim Lamborghini Huracan len pár hodín pred štartom 24-hodinovky.  


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Ľuboš Kašický

Spolupracujeme