Rosina úspešne dokončil 24h v Barcelone

lo_DBWP8952
Foto: GT2 European Series

Víkend na katalánskom okruhu v Barcelone tímu True Racing by Reiter Engineering nevyšiel presne podľa predstáv, no druhé a štvrté miesto v triede GTX sa tiež počíta.


Foto: gt2europeanseries.com

Seriál vytrvalostných pretekov pokračoval hneď z kraja septembra na slávnom okruhu vedľa ešte slávnejšej Barcelony. Miestny autodróm už rovných tridsať rokov patrí medzi svetovú elitu okruhov. Veď okrem grand prix je tiež jedným z hlavných testovacích okruhov monopostov formuly jeden! 

„Je to veľmi zaujímavá trať. Svojimi rýchlymi zákrutami a technickými pasážami je všestranná a náročná na aerodynamiku. Často tu fúka bočný vietor, čo robí nastavenie auta ešte náročnejším,“ vysvetľuje Štofi Rosina, ktorého v Barcelone nasadil materský tím KTM do 24-hodinovky, ako jedného zo svojich továrenských pilotov.


Foto: gtsportsclub.com

Štartovalo sa v sobotu (4. septembra) na pravé poludnie a tím True Racing by Reiter Engineering postavil do pretekov dve vozidlá KTM X-Bow GT2 v kategórii GTX. 

„Štart vo vytrvalostných 24-hodinových pretekoch je vždy niečo mimoriadne a tak som sa na preteky skutočne tešil,“ vraví Štofi. „Už viac ako dva roky vyvíjame nové vozidlo kategórie GT2 a štart v takýchto pretekoch je vynikajúcou previerkou techniky.“ 


Najúspešnejšieho okruhového Slováka posadili do kokpitu k Sehdi Sarminimu, Petrovi Koxovi, Klausovi Angehoferovi a Hubertovi Trunkenpolzovi. V druhom vozidle sa striedala posádka Miguel Oliveira, Ferdinand Stuck, Reinhard Kofler a Peter Kox. 

Po posledných úspechoch v európskej sérii GT2 sa však teraz na posádky lepila smola. Technické problémy vytrápili zvlášť Rosinovu posádku. 

„V depe sme opravami strávili približne tri hodiny a stratili množstvo kôl. Ale aj také bývajú automobilové preteky,“ konštatuje Štofi Rosina. „Niekedy je to deprimujúce, ale na druhej strane odhalené problémy nám pomôžu v budúcnosti. KTM X-Bow GT2 je vynikajúce a perspektívne vozidlo, ktoré je však stále vo fáze vývoja. Aj výsledky z Barcelony nás teraz posúvajú ďalej.“


Foto: gt2europeanseries.com

Veľká časová strata znamenala pre Rosinovu posádku nakoniec štvrté miesto v triede GTX a dvadsiate v absolútnom poradí.

 „Dôležité bolo, že sme nakoniec došli do cieľa. A to sa počíta,“ pripomína Štofi Rosina. 


Foto: gt2europeanseries.com

Druhá posádka na čele s motocyklovou hviezdou Oliveirom dokončila preteky na druhom mieste v triede GTX a celkovo obsadila desiate miesto. Rosina bude najbližší štartovať začiatkom októbra v Le Castelled, kde vyvrcholí sezóna GT2 European Series.

Ľuboš Kašický


Spolupracujeme