Rally Vranov 2020 dramatická až do konca

Iba osem desatín sekundy delilo v cieli sobotňajšej automobilovej súťaže vo Vranove nad Topľou víťaza od druhého v poradí. Kto sa stal víťazom Rally Vranov 2020? 


Vraví sa, že keď musíš, tak musíš. A veruže nič nedokázalo zastavilo odhodlanie usporiadateľov vranovskej súťaže uskutočniť ročník 2020. Okrem tradičných problémov, ktoré pozná azda každý usporiadateľ podobných pretekov, sa totiž na AMK Vranov nad Topľou – Čemerné ešte naviezla aj pandémia koronavírusu. Chvíľu to dokonca vyzeralo, že je ohrozené samotné konanie súťaže. Takmer zázrakom sa však všetko napokon podarilo zachrániť a v závere sa nad nimi vyslovene zľutovalo aj počasie. 


Už pri letmom pohľade na štartovú listinu bolo jasné, že o čelné priečky sa popasuje svorka „myšiakov“ s osamelými vlkmi na najmodernejšej továrenskej Škoda Fabii Rally2 evo a špeciálom Ford Fiesta Proto. Napokon, potvrdili to hneď aj úvodné kilometre prvej rýchlostnej skúšky (jazdilo sa na známom úseku Banské – Herľany, ktoré si súťažné posádky zopakovali trikrát). „Naozaj ma nezaujíma výsledok. Idem sa zžiť s novým autom,“ úprimne tvrdil Roman Popovič sedlajúci spomínanú Fabiu. Jeho špeciál však nad ostatnými výkonom poriadne vyčnieval a Roman, aj pri plnení svojich testovacích povinností, už po RS1 viedol o dvanásť sekúnd, a po druhej ereske náskok zvýšil už na necelých dvadsať sekúnd. „Je to úžasné auto a postupne hľadáme spoločnú reč. Poradie ma vôbec nezaujíma, ale potešilo ma, že v druhej jazde som sa zrýchlil o osem sekúnd. Toto je pre mňa dôležité,“ povedal Popovič, ktorému „noty čítal“ Peter Baran, po druhej rýchlostnej skúške. 


Pekne vstúpila do súťaže aj dvojica Marián Kekeňák a Zdenko Bystrán, s Fordom Fiesta Proto (po RS1 na treťom mieste). Na druhom úseku sa však Kekeňákovi zlomila radiaca páka a stratil čas, ktorý ho z boja o vedúce priečky definitívne vyradil. Dorážajúcu svorku nadupaných Mitsubishi Lancer dominantne viedol Prešovčan Dominik Benček, ktorý každým prejazdom svoju dominanciu navyšoval. Potom však do hry nečakane zasiahlo počasie, ktoré prinieslo dážď (medzi RS2 a RS3) nad Herlianskym sedlom. A pokiaľ prvá časť trate (z vranovskej strany) zostala suchá, tak v druhej časti, zo strany Herlian, zasiahla krátka intenzívna búrka, ktorá okamžite zmenila podmienky na trati. Voda našťastie rýchlo stiekla a bezpečnosť súťaže ohrozená nebola. Zmenené podmienky však okamžite začali miešať karty a postarali sa o zdramatizovanie súboja o prvé miesto.


„V jednej zákrute sme sa šmykli na trati, zhasol motor a kým som ho znova naštartoval, tak sme stratili dôležitý čas,“ vysvetľoval líder súťaže, Roman Popovič. Lovec Benček netušil o problémoch svojho súpera, no zasa predvádzal nádherný, srdnatý výkon, ktorým všetkých prekvapil najlepším časom v záverečnom úseku. Na Popoviča stiahol rovných devätnásť sekúnd a časomiera v cieli ukázala minimálnu stratu osem desatín sekundy! „Nevedel som, že mal Roman problémy. Išiel som svoje tempo. Prehrať nakoniec o taký malý rozdiel však zamrzí,“ krútil hlavou Prešovčan. Benček síce skončil druhý v absolútnom poradí, no stal sa víťazom svojej triedy a zasa všetkým ukázal svoj veľký potenciál. 


Na tretie miesto v absolútnom poradí sa nakoniec dokázal vyšplhať skúsený Ivan Mutňanský s Martinom Špankom, sedlajúci „myšiaka“ evo X. „Hneď na úvod prvej eresky sme vytočili hodiny a stratili cenné sekundy, ktoré nás možno stáli lepší výsledok. V závere sme však poriadne zatiahli s jedinou vidinou. S vidinou návratu na pódium, kde sme naposledy skončili aj pri poslednom štarte vo Vranove,“ neskrýval bojovného ducha Bánovčan, ktorý zaostal za Benčekom napokon iba o dvanásť sekúnd. Divákov však rozhodne nesklamali ani ďalší členovia svorky. Veľmi pekne jazdili Marcel Šandrej a Andrej Kacvinský (štvrté miesto), či Boris Baka s Petrom Krišandom (piate miesto v konečnom absolútnom poradí). Do cieľa, pre technické problémy, neprišiel iba „myšiak“ Mareka Pazderáka a Pavla Klapáka.


Pozrime sa však aj na výsledky v ďalších triedach. V najslabšej triede X1 (predný pohon, do 1400 cc) vyhral Miro Jakub s Maťom Pučanom, a Opelom Corsa. Trieda X2 (predný náhod, objem 1400 až 1600 cc) sa stala korisťou Vlada Hvizdoša a Igora Plichtu na Peugeote 206 XS. Patrik Kecer a Sebastián Ivan (Peugeot 306 GTI) sa radovali z prvenstva v triede X3 (predný náhon, objem 1600 až 2000 cc). V spomínanej triede X4 (predný náhon, nad 2000 cc) oslavovali Dominik Benček a Rado Plichta. Triedu D8, pre vozidlá s dieselovým motorom, ovládla dvojica Jakub Tarina a Martin Križan na Seate Leon P1. 


Ľuboš Kašický
Tlačový tajomník

Výsledky

Spolupracujeme