Prehry nás učia pokore a motivujú, vraví Mičko

3145FDmiD
Foto: LAMA Racing

Pretekári tímu LAMA RACING bojovali počas uplynulého víkendu na dvoch frontoch. Braňo Mičko štartoval na Hungaroringu a Marek Húska na Slovakia Ringu.


S blížiacim sa koncom ťažkého motoristického roka využíva mladý tím LAMA RACING každú príležitosť zasúťažiť si. Líder tímu, Braňo Mičko, prijal ponúkanú možnosť otestovať svoje schopnosti v ďalšej okruhovej sérii a vycestoval k našim južným susedom do Maďarska, kde sa konalo posledné okruhové podujatie Zóny Strednej Európy 2020 (FIA Central European Zone Championship). Na hosťovaní v tíme Trevor Racing si vyskúšal BMW M4 GT4


Foto: LAMA Racing

„Veľmi som sa na tento štart tešil. Jednak som na slávnom okruhu ešte nikdy predtým nejazdil, a tiež preto, lebo som bol zvedavý na toto zaujímavé auto,“ približuje okolnosti svojho štartu dubnický pretekár. „Ešte predtým sa nám, spolu so Štofim Rosinom, podarilo absolvovať malú prípravu a testy na Slovakia Ringu. Maďarský víkend vyzeral nádejne a už vo štvrtok som dostal príležitosť vyskúšať si BMW M4 GT4, počas testovacieho dňa,  priamo aj na Hungaroringu. Auto sľubovalo zaujímavú príležitosť vyskúšať si iné rozloženie váhy a uloženie motora, než na čo som si zvykol pri Porsche GT4. Samozrejme, že to vyžadovalo aj inú techniku jazdy. Súťažný program začínal môj tímový spolujazdec Ferenc Ficza prvým šprintom. Potom sme mali spolu absolvovať vytrvalostné preteky. Následne, do nedeľňajšieho šprintu, som mal nastúpiť ja. Kvalifikácia do sobotňajších vytrvalostných pretekov nám celkom vyšla a vybojovali sme si miesto v šiestom rade na štarte (pozn. v strede štartového poľa).“


Foto: LAMA Racing

Ešte skôr, ako však obaja pretekári mohli vyštartovať do vytrvalostných pretekov, absolvoval Ferenc Ficza prvý šprint víkendu. Hneď v úvode pretekov mal však kolíziu a auto dostalo poriadnu ranu. „Poškodilo to nápravu na pravej prednej strane a mechanici ani po oprave nedokázali nastaviť správne geometriu,“ vysvetľuje Braňo Mičko. „Napriek tomu som do vytrvalostných pretekov v sobotu popoludní mal štartovať ako prvý ja. Dostal som úplne nové, nejazdené gumy, ktoré mali do prevádzkovej teploty zohriať zahrievacie dečky. S týmto vedomím som vyrážal z depa na štartový rošt. Tradičným spôsobom som ohrieval gumy, no ukázalo sa, že zahrievacie dečky vôbec nefungovali a ja som sa na studených pneumatikách nečakane zošmykol z trate. Poškodil som radiátor a bolo po pretekoch,“ vysvetľuje rozhorčene Braňo. „Chladič neskôr opravili a mohol som vyraziť do kvalifikácie na druhý šprint. Po konzultácii so závodným inžinierom tímu sme však vyhodnotili situáciu, s poškodeným predným závesom, ako veľmi rizikovú a rozhodli sa do šprintu radšej nevyštartovať. Je to pre mňa veľké sklamanie, lebo som sa na víkend naozaj tešil. Autošport však prináša aj takého situácie a treba sa k ním postaviť s chladnou hlavou. Bezpečnosť je na prvom mieste,“ uzatvára hosťovanie na Hungaroringu Braňo Mičko.


A zatiaľ, čo sa v Maďarsku trápil Braňo Mičko, tak podobne náročnú sobotu zažíval aj druhý pilot tímu LAMA RACING na Slovania Ringu. Marek Húska štartoval vo finálových pretekoch slovenskej kopcovej sezóny so Škodou Felícia a pokúšal sa obhájiť pozíciu v triede 5b. „V sobotu popršalo a ja som necítil na trati istotu. Navyše sa nám začalo kaziť auto a po problémoch s brzdami som skončil až na šiestom mieste. V nedeľu sa podmienky zlepšili, no auto už v dopoludňajších tréningoch znova štrajkovalo. Podarilo sa nám však problémy odstrániť a v druhých pretekoch som nakoniec obsadil pódiové tretie miesto v triede 5b,“ opisuje priebeh slovenského víkendu Marek Húska, ktorému však tento výsledok stačil na udržanie tretieho miesta v konečnom poradí šampionátu v príslušnej triede. „Žiaľ, nové rozdelenie podľa Performance faktoru niekomu pomohlo a inému naopak. Moja slabučká Felda nemohla na rýchlej trati stačiť silnejším autám a to sa odrazilo na výsledku. Nie je to výhovorka. Je to nová skúsenosť a inšpirácia do ďalšej sezóny.“


„Počas celého víkendu sme boli s Marekom v spojení a spoločne sme konštatovali, že tento víkend nám veľmi neprial,“ hodnotí z nadhľadu uplynulú sobotu a nedeľu Braňo Mičko. „Čo už, aj šťastie má svoje dni. Prehry nás učia pokore a motivujú k lepšej práci. Teraz budeme ešte viac „makať“, aby sme takýchto víkendov mali čo najmenej.“


Slovenská motoristická sezóna 2020 má na pláne ešte dve podujatia na Slovakia Ringu. V polovici novembra by sa mala uskutočniť AutoShow, a začiatkom decembra sa chystá netradične pojatý záverečný diel slovenskej rely sezóny. Ak to nezmarí situácia súvisiaca s pandémiou koronavírusu, tak by mal LAMA RACING tím ukončiť sezónu práve tam. 


Ľuboš Kašický

Spolupracujeme