Peter Hrebíček a na polovicu zakliaty Jankov vŕšok

Hovorí sa, že „doma nikto nie je prorokom“ a presne toto platí aj o Petrovi Hrebíčkovi. Ten totiž akoby mal domáci Jankov vŕšok zakliaty. Našťastie iba na polovicu.


Peter Hrebiček na Jankovom vŕšku v podstate vyrastal. Po tom čo sa prestal venovať futbalu práve na tunajšej trati robil traťového komisára, popritom však ucítil lásku k jazdeniu a definitívne zamenil futbal za jazdenie. V tomto roku dokonca zamenil svoj Peugeot 206 za podstatne výkonnejší Citroën Saxo VTRS a tak sa samozrejme chcel svojim fanúšikom na domácej trati predviesť v tom najlepšom svetle. To všetko vyšlo, aj keď v sobotu mu nebolo dopriané bodovať. V prvej súťažnej jazde totiž vyrobil hodiny, predným nárazníkom škrtol obrubník pričom sa nič vážne nestalo a Peter by mohol pokračovať ďalej. Žiaľ, traťový komisár už medzitým zahlásil nehodu, čo znamenalo, že pokračovať v jazde už nemohol. Tým pádom bolo po nádeji na dobré umiestnenie. Peter síce absolvoval druhú súťažnú jazdu bez problémov, no klasifikovaný už nebol.

„Mám dojem, že domáca trať je pre mňa akási zakliata. V predminulom roku som mal kolíziu, teraz zase toto. Prvú jazdu som nedojazdil a v druhej som schytal ešte aj červenú vlajku. No proste všetko čo som mohol tak som vychytal. Inak s autom aj jazdou som spokojný, sme tu obaja hore a to je najdôležitejšie,“ zhodnotil Peter Hrebíček po prejazde cieľom v sobotu.


Nedeľa, to bol úplne iný príbeh. Už od skorého rána trať zalievali doslova prúdy vody a predpovede meteorológov sa tým naplnili. Výhoda bola v tom, že jazdci už nemusia špekulovať čo na svoje pretekárske vozidlá obuť. Peter svoju príležitosť už z rúk nepustil a všetky jazdy bez problémov dokončil na výbornú. Dôkazom bolo druhé miesto v triede 4b, piate miesto v skupine 4 v rámci slovenského kopcového šampionátu, v poľskom dojazdil na druhom mieste v triede 4b a v rámci seriálu FIA Central European Zone mu patrilo piate miesto v skupine 4.

„Bolo to veľmi náročné, na trati bolo neskutočné množstvo vody a ja som rád, že som to všetko zvládol a doviezol auto do cieľa. Umiestnenia sú rovnako dobré čo ma teší. Dúfam, že aj partneri budú spokojní. Ja by som im rád poďakoval za podporu nášho PH motorsport, čiže VAPEZONE a našej rodinnej firme IMP-Technic, s.r.o., ktorá bola aj partnerom samotného podujatia,“ doplnil v nedeľu Peter Hrebíček.


Ďalšie dve kolá slovenského kopcového šampionátu, v tomto prípade posledné, sú naplánované v polovici mesiaca september na Ostrej Lúke pri Zvolene.

Miro Majláth 

Spolupracujeme