Perfektný moravsko-rakúsky víkend pre Jantar Team

Dvojica súťažných posádok na štarte 17.Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022, ale aj jazdec na Red Bull Erzbergrodeo v Rakúsku. To všetko boli víkendové želiezka v ohni pre slovenský Jantar Team.


České rally majstrovstvá pokračovali ďalším kolom medzi moravskými vinicami, v Hustopečích. Slovenský Jantar Team medzi takmer stovkou súťažiacich reprezentovali hneď dve súťažné posádky.


V triede RC3 bojovala posádka Filip Kohn a Tomáš Střeska na vozidle Ford Fiesta Rally3. Ak máte v tomto momente dojem, že sa jedná o rovnaké vozidlo s ktorým posádka Jan Černý – Tomáš Střeska vybojovali víťazstvo v rámci poslednej svetovej súťaže vo WRC3, nemýlite sa. Rovnako ako na svete, tak aj v Hustopečích vozidlo poslúchalo bez problémov a tak sa Filip s Tomášom mohli tešiť v cieli 17.Agrotec Rally Hustopeče 2022 z víťazstva v triede RC3. Pre Filipa bola súťaž medzi moravskými vinicami už treťou súťažou za volantom Fordu Fiesta Rally3.

„V Hustopečích som ešte nikdy nejazdil, čiže celá súťaž bola pre mňa veľkou neznámou. Trate boli rýchle, ťažké a bolo na nich množstvo úzkych miest. Podklad bol aj asfalt, ale aj množstvo šotoliny, čo mi vôbec nevadilo, keďže tento povrch mám veľmi rád. Chýbal mi ale predsúťažný test, čiže súťažné tempo som chytal vlastne až v priebehu súťaže. Tak aj vyzeral prvý súťažný deň, ktorý nebol presne podľa mojich predstáv. Hneď v úvode, v druhej rýchlostnej skúške, sme chytili tridsať sekundovú penalizáciu za nesprávny prejazd retardérom, čo nás ihneď posunulo vo výsledkoch dosť dozadu a následne sme to museli dobiehať. Tempo v priebehu súťaže sa nám darilo zlepšovať a to aj vďaka špičkovo pripravenému autu. Na ňom sme urobili iba drobné úpravy, ktoré ho ešte vylepšili. Aj keď to mohlo byť aj lepšie, som spokojný a ďakujem všetkým, ktorí nám v našom snažení akokoľvek pomáhajú. Spolupráca s Jantar Teamom je super a pevne verím, že nám vydrží poriadne dlho,“ zhodnotil po súťaži Filip Kohn. 


S druhým vozidlom Ford Fiesta, v tomto prípade však dvojkolkovej verzii Rally4 štartovala v Hustopečích vo farbách Jantar Teamu dvojica Kryštof Zpěvák – Pavel Fuksa. V ich prípade hustopečskú súťaž už v minulosti absolvovali, čiže vedeli presne čo ich čaká. Už od začiatku sa zaradili medzi najrýchlejšie posádky v triede RC4 II, ktorú s výrazným náskokom vyhrali už počas prvej etapy. V prvej sekcii druhej etapy svoj náskok ešte vylepšili, žiaľ v poslednej sekcii súťaže začalo auto štrajkovať. Napriek tomu Kryštof s Pavlom zvíťazili v triede RC4 II. 

„Bola to náročná súťaž. Už v piatok večer nám začínal tarokovať motor, išlo o rovnaký problém, aký nás vyradil z bojov na Šumave. Problém so vstrekovaním sa však nedá opraviť v servise počas súťaže, takže sme pokračovali ďalej a dúfali, že to vydrží. Musím však povedať, že nebyť šotoliny, ktorú sme išli absolútne brutálne na hrane, nemáme šancu na úspech. Vďaka poškodenému motoru som musel zvoliť úplne iný štýl jazdy na aký som zvyknutý, napríklad zákruty do ktorých inokedy brzdím som musel ísť naplno. No a v poslednej rýchlostnej skúške som už z auta nevedel na rovinkách dostať viac ako sedemdesiat – osemdesiat kilometrovú rýchlosť. Ale teší ma, že sme to všetko zvládli. Som rád, že nás prišli do Hustopečí podporiť všetci z Jantar Teamu, vrátene televízie. Všetkým veľmi pekne ďakujem za podporu,“ opísal hustopečské strasti Kryštof Zpěvák.  


Okrem už spomínanej dvojice súťažných posádok slovenský Jantar Team reprezentoval na rakúskom podujatí Red Bull Erzbergrodeo, ktoré je zaradené do svetového seriálu Hard Enduro World Championship, Poliak motorkár Bertolomej Tabin. Tomu sa podarilo spomedzi tisícky prihlásených postúpiť do finále súťaže, ktorej sa malo zúčastniť päťsto najlepších jazdcov. Napriek veľkej snahe Bartek však súťaž nedokončil a to z dvoch dôvodov. Prvý z nich bol ten, že sa na štart záverečnej súťaže ani nedostal, druhý bol fakt, že ti Bartek štartoval síce už šiestykrát, avšak teraz s ťažkou dakaráckou motorkou. Zaujímavosťou súťaže bolo, že kompletnú súťaž dokončilo nakoniec iba osem zo spomínaných päťsto jazdcov.

„Bol to veľmi náročný víkend. Zatiaľ čo chalani v Hustopečiach splnili cieľ na sto percent, Bartek sa k dojazdeniu súťaže nedostal. Ako ma telefonicky informoval, súťaž bola naozaj nesmierne ťažká. Všetkých päťsto motoriek odštartovalo naraz, pričom na dojazdenie etapy mal každý štyri hodiny. Po zvládnutí siedmych z celkovo desiatich časových kontrol, pred kopcom na ktorý sa bolo treba vyškriabať nastala zápcha viac ako tristo motoriek. Jazdci sa totiž nevedeli vyškriabať na kopec a neustále padali naspäť. Časový limit bol však neúprosný a náročnosť súťaže nesmierne ťažká, o čom hovorí aj fakt, že ju nakoniec dokončilo iba osem jazdcov. Navyše Bartekovi na tejto súťaži o nič nešlo, štartoval tu v rámci tréningov a preto aj kvitujem jeho rozhodnutie odstúpiť a nezničiť zbytočne motorku, s ktorou by mal štartovať na Rally Dakar 2023. Z môjho pohľadu to bol úspešný víkend pre Jantar Team a jeho partnerov, ktorým patrí vďaka za podporu,“ uzavrel rozprávanie Ján Miloň, šéf slovenského Jantar Teamu.


S Jantar Teamom sa opäť stretneme počas nasledujúceho víkendu, keď sa na scénu postaví Jaroslav Dubóczi v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu v Ožďanoch.

Miro Majláth  

null
null

Spolupracujeme