Ogier znova v čele šampionátu

WRC_2021_Rd.3_304
Foto: Toyota Gazoo Racing

V Chorvátsku sa MS rely jazdili prvýkrát, no hneď to bola poriadna dráma. Francúz vyhral tretím najtesnejším rozdielom v celej histórii WRC!


Foto: Toyota Gazoo Racing

„Ráno som si myslel, že sme skončili,“ priznal v cieli vysmiaty Sebastien Ogier, ktorý dokázal v Chorvátsku získať 62 víťazstvo v šampionáte pre Toyotu, 51 víťazstvo pre seba a znova sa vyhupnúť do čela priebežného poradia majstrovstiev sveta. Čo sa to presne stalo?


Foto: Toyota Gazoo Racing

Ogier sa počas cesty na štart úvodnej rýchlostnej skúšky záverečnej etapy dostal do dopravnej kolízie, ktorá značne poškodila pravú časť vozidla a narušila aerodynamiku. „Boli to neskutočné emócie. Hlavné však je, že sa nikomu nič nestalo. Ani poškodenie auta nebolo zásadné a mohli sme pokračovať,“ vysvetľuje Francúz.


Foto: Toyota Gazoo Racing

Pred štartom tretej, rozhodujúcej etapy posádka Ogier – Ingrassia (toyota) viedla iba o 6,9 sekundy pred tímovými kolegami Evansom – Martinom. Tesne za nimi však z tretej pozície číhal Neuville s Wudaeghem (hyundai). A Walesan, cítiac príležitosť, okamžite dravo zaútočil. Tri úseky pred cieľom sa vyhupol do čela a držal si ho aj pred záverečnou Power stage. „Bolo to veľmi náročné dopoludnie. Nevzdávali sme sa však,“ dodáva Ogier, ktorý na poslednom servise opravil auto a  vsadil všetko na Power stage! Oplatilo sa. 


Foto: Toyota Gazoo Racing

Na poslednom úseku Evans pod tlakom zaváha. Urobil malú chybu a v cieli zaostal napokon o mizerných 0,6 sekundy! „Urobili sme chybu v poslednej zákrute!,“ hneval sa na seba Elfyn Evans. „Skončiť druhý ak do eresky štartujete z prvého miesta je niečo, čo si nikto neželá. Seb bol však veľmi silný v závere. Obaja sme mali fantastické auto a mohli sme predviesť krásny súboj. Bolo to úžasné!“ 


Foto: Hyundai Motorsport

Obidve toyoty obhájili svoje vedúce pozície, čím pomohli tímu k upevneniu si priebežného vedenia v Pohári konštruktérov. Zároveň deprimovali tretieho Thierry Neuvilla, ktorý už tretíkrát po sebe skončil na treťom mieste a asi si ohrýza nechty. Ale môže si za to aj sám. Jednak zle volil pneumatiky, urobil hodiny a tiež netrafil výjazd. „Išli sme na doraz. Žiaľ, riziko prinieslo aj chyby. Ukázali sme však, že máme tempo a rozdiely vpredu boli minimálne,“ obhajoval sa Belgičan. Ešte väčšiu stratu v cieli mal však Ott Tänak na druhom vozidle hyundai. „Takto som si to veru nepredstavoval. Mám rád asfalt, ale teraz som sa vôbec necítil dobre. Možno sme potrebovali viac šťastia,“ špekuloval Estónec, ktorý na lídrov v Chorvátsku nestačil.


Foto: Hyundai Motorsport

Zo špičkových tímov treba dopovedať, že najmladší líder priebežného poradia sa dlho na trati neohrial. Mladý Rovanpera „zapichol“ svoju toyotu medzi stromy už na úvodnej rýchlostnej skúške a zvyšok už len sledoval ako divák. Logicky tak stratil vedenie v šampionáte. V tíme Hyundai síce tretie auto s Breenom do cieľa došlo, ale až na utrápenom ôsmom mieste (po veľkej strate zo soboty, defekt). Fordy zasa len paberkovali. Greensmith došiel siedmy a francúzsky talent Fourmaux s trojminútovou stratou len piaty. 


Foto: M-Sport

Fordy neuspeli ani vo WRC2, kde Suninen nestačil na skúseného navrátilca Madsa Ostberga (Citroen C3 Rally2). Nór deklasoval konkurenciu a je najvážnejším súperom Mikkelsena v boji o majstrovský titul WRC2. Jeho krajan so Škoda Fabiou Rally2 evo už na prvej etape odrazil koleso a ledva sa doplazil do cieľa. V závere Mikkelsen potvrdil kvality, keď vyhral Power stage a udržal si priebežné vedenie v šampionáte.


Foto: Citroën Racing

Pekný výsledok vyjazdil medzi „súkromníkmi“ WRC3 Poliak Kajto Kajetanowicz. Svoju Škodu Fabiu Rally2 evo prehnal cieľom o 75 sekúnd skôr, ako Fín Lindholm a lídra priebežného poradia, Francúza Rossela zmietol takmer trojminútovým náskokom! 


Foto: Škoda Motorsport

Pre nás je zaujímavá „juniorka“ JWRC, kam sa po rokoch vrátil Martin Koči. Tomu sa však budeme venovať osobitne a tak nateraz si povedzme, že Košičan mal vynikajúci vstup do súťaže a po prvej etape kraľoval. V druhej etape však stratil veľa času defektom a nakoniec došiel na štvrtom mieste. Z víťazstva sa preto radoval Angličan Jon Armstrong (všetci na identických Ford Fiesta Rally4).


Foto: M-Sport

Ďalší podnik Majstrovstiev sveta rely je na programe 20. – 23. mája 2021 v Portugalsku. Dovtedy si môžete pozrieť aspoň výsledky z Chorvátska a priebežné poradie šampionátu.


Foto: M-Sport

Konečné poradie Rally Chorvátska 2021:

1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 2:51 h 22,9 s
2. Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC) + 0,6 s
3. Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) + 8,1 s
4. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) + 1 m 25,1 s
5. Adrien Fourmaux / Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) + 3 m 0,9 s
6. Takamoto Katsuta / Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) + 3 m 31,8 s
7. Gus Greensmith / Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) + 3 m 58,8 s
8. Craig Breen / Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) + 4 m 28,2 s
9. Mads Østberg / Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) + 10 m 00,8 s
10. Teemu Suninen / Mikko Markkula (Ford Fiesta Rally2) + 10 m 29,3 s
...

FOTOGALÉRIA

Spolupracujeme