Nezabudnuteľný víkend Tomáša Liedla a AST Presskam v Šternberku

Nesmierne zaujímavý, ale aj poriadne smolný víkend prežil Tomáš Liedl, v rámci druhého kola Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu 2021, v Šternberku.

Po osem ročnej pauze sa Tomáš Liedl spoločne s AutoSport Presskam vrátil na pretekárske trate v rámci úvodného dvojkola Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu 2021 na Slovakia Ringu. Tu si v prvom rade vyskúšal auto, ale aj slastný pocit byť opäť pretekárom. Pokračovanie tohto dobrého pocitu bolo naplánované počas posledného aprílového víkendu, kedy sa konalo druhé dvojkolo slovenského kopcového šampionátu, v tomto prípade na trati v moravskom Šternberku. 


Na Tomáša tu čakalo spoznávať nielen novú trať, ale aj ďalšie zžívanie sa s vozidlom Seat Leon Supercopa. To sa spočiatku, v prvých dvoch tréningových jazdách aj dialo a Tomáš začínal byť so svojou jazdou ako aj fungovaním Seatu spokojný. Žiaľ, iba do prvej súťažnej jazdy v sobotu, keď auto zrazu na trati prestalo fungovať. Tomášovi tak neostalo nič iné, iba v úlohe diváka sledovať svojich súperov pri ich snahe dosiahnuť čo najrýchlejší čas. Po zvoze vozidiel do pretekárskeho depa (približne o 15:00 hod.), mechanici zistili, že je utrhnuté impulzné koleso na snímač otáčok, ako aj zničený snímač. Keďže spomínané koliesko nie je originálny diel, v tomto momente začal súboj s časom. O 17:00 hodine je auto rozobrané a vymontovaná prevodovka. V čase od 17:00 do 18:00 hod. množstvo telefonátov, v ktorých všetci prítomní zisťovali kdo a či vôbec je niekto schopný vyrobiť náhradné koliesko, medzitým sa zháňal materiál na jeho výrobu, ale aj náhradný zničený snímač. O približne 18:30 sme zistili, že pôvodný výkres na výrobu kolieska neexistuje, musel Tomáš rýchle vyrobiť nový a ten zaslať do výroby. Na to Tomáša čakali 4 hodiny za volantom osobného auta, vyzdvihnutie nového kolieska a snímača (našťastie Tomášov otec Vilo mu šiel naproti a veci mu odovzdal na pol ceste). Po dojazde naspäť do Šternberku, približne o pol jednej v noci začalo skladanie rozobratého Seatu, čo trvalo približne do 7:00 hodiny rannej, keď sa podarilo motor opäť naštartovať. Zvyšok skladania auta sa podarilo stihnúť do pol deviatej, pričom už o 9:40 stál Tomáš opäť na štarte. 


Napriek neuveriteľnej únave dokázal Tomáš v prvej tréningovej jazde zajazdiť lepší čas ako v sobotu, čo bolo super, keďže auto fungovalo po nočnej oprave super. Navyše sa Tomáš s každou jazdou neustále posúval vpred a svoj čas vylepšoval hneď o niekoľko sekúnd. V prvej súťažnej jazde v nedeľu Tomáš dojazdil na treťom mieste v skupine z čoho mal nesmiernu radosť. 

Žiaľ, tá mu opäť vydržala iba chvíľku. Viac nám o tom porozprával Tomáš Liedl:

„Napriek únave som si nedeľu doslova užíval. Auto fungovalo ako hodinky a mne sa darilo robiť stále lepšie a lepšie časy. V druhej ostrej jazde som však najskôr po prejazde prvým vracákom nemohol zaradiť rýchlosť. Tá tam skočila až na druhýkrát a zdalo sa, že všetko je v poriadku. V ďalšej zákrute mi ale utrhlo zadok, pričom som pri vyrovnávaní šmyku našťastie iba lizol zvodidlá. Dôvod prečo mi auto uletelo som zistil veľmi rýchlo. Pri tom nezaradení, zaradení, mi utrhlo časť zotrvačníku, čo následne prerazilo olejovú vaňu a ja som si sám sebe nalial pod zadné kolesá olej. Našťastie auto po tejto udalosti nie je veľmi zničené, ale aj tak budeme mať čo robiť aby sme to stihli do Ostrej Lúky. Tento víkend bol neskutočný, normálna story akú by ani najlepší autor nevymyslel. Ani sa mi tomu veriť nechce. Jediné čo ma potešilo, že aj nakoniec napriek tomu, že som nedojazdil, bolo tretie miesto v skupine 4 na Slovensku aj v Čechách. To sa stalo z dôvodu, že po mne idúci Igor Drotár zalial väčšiu časť trate olejom a tak bola druhá jazda zrušená a počítali sa výsledky iba z prvej jazdy. Bol to neskutočne ťažký víkend a ja sa musím pekne poďakovať všetkým chalanom vďaka ktorým som to zvládol, čiže Jozefovi Hrdličkovi, Matúšovi Lichancovi, Mikimu Čambalovi, Mariánovi Matúšovi, Braňovi Slobodovi, Paľovi Slivkovi a samozrejme môjmu otcovi. A veľká vďaka patrí aj tímu AST Presskam, ako aj firmám TODOS, Rolkom, Living Legends za to, že mi v mojom snažení pomáhajú.“

Seat Leon Supercopa teraz čakajú potrebné opravy, ktoré by Tomáš Liedl s mechanikmi mali zvládnuť bez väčších problémov. S AST Presskam a Tomášom Liedlom sa uvidíme opäť o dva týždne na podujatí PROFIN CAR Ostrá Lúka 2021.

Miro Majláth


Spolupracujeme