Narodeninová oslava Jara Dubócziho s majstrovským titulom v triede 4b
Jaroslav Dubóczi nastúpil na posledné dve kolá seriálu slovenských kopcových majstrovstiev síce so Seatom Leon Supercopa, nie však z vlastným a bral jedno druhé a jedno tretie miesto v triede 4b.
Pýtate sa na dôvod ? Jednoduchý. So svojim Seatom Leon Supercopa TDi sa Jaro rozlúčil už pred niekoľkými týždňami. Jaro síce bral v rámci desiatich kôl šampionátu plný počet bodov, no na Jankovom vŕšku už absentoval. Aby si poistil majstrovský titul, riešil posledné podujatie 1.Huty Hill Climb 2025 prenájmom vozidla od Petra Salóna.
„Našiel som konečne kupca na môjho Leona. Je pravda, že po jedenástich rokoch spolužitia ma odchod starého auta dosť bolel, ale treba sa posúvať ďalej a s ním som sa už nemal kam,“ konštatoval Jaro Dubóczi.
V rámci pretekov automobilov do vrchu na horskom prechode Huty ležiacom medzi Liptovom a Oravou Jaro Dubóczi už štartoval dvakrát, no bolo to pred viac ako desiatimi rokmi.
„Prvýkrát som tu štartoval už so Seatom Leon, ale nedojazdil som ani úvodný tréning, keďže som havaroval a poslal auto na totálku do smútku. Potom tu štartoval ešte raz, ale pravdupovediac, z kopca si vôbec nič nepamätám,“ doplnil Jaro s úsmevom.
Ako sme už vyššie spomínali, Jaro pre pokoj duše musel získať na 1.Huty Hill Climb 2025 nejakých deväť bodov, aby si mohol byť istý ziskom majstrovského titulu. Tých tretím miestom v triede 4b získal už v sobotu hneď pätnásť, čím si pripravil hneď prvý narodeninový darček. V nedeľu, keď sa získané body počítali jeden a pol násobkom normálnych, k tomu pridal ďalších dvadsať sedem za druhé miesto.
„Sezóna bola výborná a pre mňa veľmi úspešná. Na všetkých podujatiach, ktoré som absolvoval sme spoločne s mojim starým autom boli víťazi triedy. Na Jankovom vŕšku som už neštartoval, auto už bolo predané a tak aby som si bol istý titulom som si požičal od Petra Salóna rovnaký Seat Leon Supercopa, akurát tento je benzínový. Bolo to zaujímavé, lebo strašne dlho som už na benzínovom aute preteky nešiel. Ale všetko sa mi podarilo zvládnuť, išiel som všetky jazdy na istotu, bez riskovania a titul je doma. Vďaka patrí Jantar Teamu za ktorý som celý rok štartoval, mojim partnerom AMKgreen, CNC -sústruženie, Matoni.s.r.o, Autodoprava Anton Putiš, všetkým mojim mechanikom, priateľom a kamarátom a samozrejme nemôžem zabudnúť ani na moju rodinu a parťáka Mikiho Čambala, ktorý mi spríjemňoval chvíle na pretekoch. Bola to pekná sezóna,“ uzavrel Jaro Dubóczi.
S akým autom a v akej triede sa Jaro Dubóczi predstaví v rámci kopcového šampionátu v budúcoročnej sezóne vám prezradíme neskôr.
Miro Majláth