Nakoniec víťazne Toyota!

WRC_2021_Rd.4_034
Foto: Toyota Gazoo Racing

Spomínate si na sklamanie Evansa po súťaži v Chorvátsku? Po chybe v poslednej zákrute prehral s Ogierom iba o mizerných pár desatín sekundy! Teraz si Walesan vzal portugalské víťazstvo ako sladkú satisfakciu. 


Foto: Hyundai Motorsport

Po Monte Carle, Fínsku a Chorvátsku sa konečne jazdilo na šotoline. Klasika v Portugalsku, aj s legendárnym skokom Fafe, sľubovala väčšie nádej tímu Hyundai. Už v úvode sa do čela vyšplhal Ott Tänak a výborne mu kontroval aj jeho tímový kolega Dani Sordo. Do polovice súťaže sa „Adamovci“ mohli naozaj radovať z dablu a sľubného náskoku. Dokonca sa nádejali aj v obrat v šampionáte. Potom však na RS14 Tänak zlomil zadný záves a bolo vymaľované.


Foto: Hyundai Motorsport

„Všetko sa to vyvíjalo tak nádejne,“ krútil hlavou „bývalý potápač“. „Auto bolo perfektné a mal som situáciu pod kontrolou. Našťastie opravíme auto a môžeme v nedeľu pokračovať.“ Estónec síce pokračoval, ale mohol si brúsiť zuby tak akurát na body z Power stage. Čo sa mu nakoniec aj podarilo. (za víťazstvo v RS20 pripísal aspoň päť bodov).


Foto: Hyundai Motorsport

Ak však Otta Tänaka zradil hyundai v závere druhej etapy, tak si musíme pripomenúť, že Daniho Sorda jeho i20-ka nechala v štichu už v piatok. Na RS7 nemohol naštartovať a prišiel o vedenie. Navyše v závere etapy už jeho gumy dožívali a radšej ani netlačil, aby došiel „nocovať“ na treťom mieste priebežného poradia. Btw, sedmička zradila aj tretieho pilota tímu Hyundai. Skúsený Thierry Neuville svoju chybu lakonicky okomentoval „bol som príliš optimistický“. Určite sa mu však museli zarosiť okuliare od hnevu. Sám sa pripravil minimálne o pódium. 


Foto: Hyundai Motorsport

To, čo pokazili „Adamovci“, to dokonalo využili „Latvalovci“. Po zaváhaní Tänaka i Sorda sa do čela vyhupol Elfyn Evans, ktorý si to neohrozene šinul za svojim štvrtým víťazstvom v MS rely. „Nemyslím, že sme boli najrýchlejšou posádkou, ale mali sme dobré tempo, ktoré sme dokázali udržať. Výsledok prichádza v správny čas, keďže nás čakajú ďalšie šotolinové súťaže,“ verí si Walesan. (pre Toyotu 63 WRC víťazstvo)


Foto: Toyota Gazoo Racing

Zo všetkých hyundaiov zachraňoval povesť konečným druhým miestom Sordo, no oveľa podstatnejšie bolo, že na tretie miesto sa zásluhou správnej voľby pneumatík a chybám súperov prepracoval výborný Seb Ogier. „No, nebol to pre nás najšťastnejší víkend,“ priznal Francúz. „Išli sme maximum a čakali, čo urobí Elfyn. Z pohľadu bodov je to však dobré.“ 


Foto: Hyundai Motorsport

Presnejšie povedané, Ogier si aj napriek slabšiemu tempu dokázal udržať vedenie v priebežnom poradí majstrovstiev sveta pred Evansom o chudobné dva body! Zároveň si však Toyota upevnila líderstvo v Pohári konštruktérov. Pred šotolinovou Sardíniou je to veľmi zaujímavá situácia. Všetko sa môže ľahko otočiť už začiatkom júna.


Foto: M-Sport

Dopovedzme, že Fordy zasa len paberkovali a brali zvyšky v podobe piateho a šiesteho miesta (Greensmith a Fourmaux). Najlepším z kategórie 2 bol Esapekka Lappi, ktorý so svojim VW Polo R5 suverénne ovládol WRC2. V šampionáte súkromníkov WRC3 sa zasa radoval Kajto Kajetanowicz, ktorý po tituloch európskeho šampióna túži aj po titule majstra sveta (Škoda Fabia Rally2 evo).


Foto: Škoda Motorsport

Slovákov zaujímala asi najviac „juniorka“, kde druhý štart v sezóne absolvoval Martin Koči s Peťom Těšínským. Košičan sa znova držal veľmi statočne a dlho figuroval na druhom mieste priebežného poradia. V závere druhej etapy však Martin zlomil poloos a prepadol sa. V nedeľu sa do súťaže vrátil a vyjazdil aspoň tri nedeľňajšie najrýchlejšie časy v ereskách (spolu štyri). V konečnom súčte to stačilo na štvrté miesto a potrebné body do šampionátu. O Martinovi si však povieme osobitne na inom mieste. Pri JWRC len dopovedzme, že vyhral Lotyš Martinš Sesks, ktorý vedie aj priebežne v šampionáte. Koči je štvrtý. Rozdiely sú však malé.


Foto: M-Sport

Konečné poradie Rally de Portugal 2021:

1. E Evans - S Martin GBR Toyota Yaris   3hr 38min 26.2sec
2. D Sordo - B Rozada ESP Hyundai i20    +28.3sec
3. S Ogier - J Ingrassia FRA Toyota Yaris    +1min 23.6sec
4. T Katsuta - D Barritt GBR Toyota Yaris    +2min 28.4sec
5. G Greensmith - C Patterson GBR Ford Fiesta    +4min 52.7sec
6. A Fourmaux - R Jamoul FRA Ford Fiesta    +5min 03.4sec

Priebežné poradie šampionátu po 4 súťažiach:

1.  Ogier 79 bodov
2.  Evans 77
3.  Neuville 57

FOTOGALÉRIA

Spolupracujeme