„Moravské úlohy“ splnené

Úradujúci slovenskí šampióni, bratia Melichárekovci, na „Valaške“ otestovali seba aj techniku. V takmer stočlennom štartovom poli dokončili súťaž ako najlepšia slovenská posádka.


Moravský štart topoľčianskej posádky tentoraz nebol o výsledku. Jaro s Erikom nesedeli v súťažnom kokpite od vlaňajšieho septembra a obľúbenú „Fionu“ zo zimného spánku „prebudili“ až pred shakedownom. 

„Musím povedať, že nám to už chýbalo. Ale je to ako s bicyklovaním. Nezabúda sa to,“ usmieval sa spokojne Jaro Melichárek po prvých ostrých tohtoročných kilometroch. 


Samozrejme, že po tak dlhom zimnom spánku sa aj Ford Fiesta RS WRC chvíľu „prebúdzal“.

„Na štartovú rampu sme to museli dotlačiť, lebo nám zrazu vypovedal štartér,“ priznáva pilot tímu MELICO RACING. „Je to kuriózne, lebo častejšie dotláčajú posádky auto na cieľovú rampu, než na štart. My sme si to teraz vyskúšali hneď na začiatku. Ale nebolo to nič vážne. Všetko sme opravili a v nedeľu sme normálne odštartovali.“


Melichárekovci v jednodňovej súťaži, zaradenej do českého „malého majstráku“ v Rallysprite, rýchlo chytili tempo a začali plniť úlohy, s ktorými na Moravu prišli. 

„Vpredu jazdili traja najväčší „strelci“ a my sme sa začlenili do skupinky v druhom slede. Dôležite bolo chybiť správny súťažný rytmus do sezóny a objaviť všetky prípadné nedostatky, ktoré počas ostrého zaťaženia vyskočia na technike. To sa nám podarilo a preto môžeme pokojne povedať, že sme si úlohy splnili.“ 


No aj napriek „testovaciemu tempu“ sa Jaro s Erikom v nabitej konkurencii pohybovali okolo ôsmeho miesta.

„Nakoniec sme skončili na deviatom mieste, keď sme dostali penalizáciu za neskorý príchod do časovej kontroly,“ vysvetľuje Jaro. „Trochu nás to mrzí, lebo všetko by sme stihli načas, keby nás nezastavila policajná hliadka. Tam sme stratili zopár minút. Síce nás vyriešili iba dohovorom, ale obrali nás o cenné sekundy, ktoré nás stáli jednu pozíciu.“ 


Tu treba dodať, že nie je nezvyčajné, že v priestore, kde sa konajú automobilové súťaže je častejší výskyt policajných hliadok. A práve „Valaška“ je tým dosť dobre známa. Dohovor v prípade Melichárekovcov bol ten lepší prípad. Iné posádky by vedeli rozprávať o „nafasovaných“ peňažných pokutách. 


Dôležité pre topoľčiansky tím je, že na Morave vychytali technické nedostatky, ktoré treba do začiatku slovenskej majstrovskej sezóny vyriešiť. Na doladenie majú prakticky mesiac, než sa štvrtého mája postavia na štartovú rampu Rally Kopná, ktorá je úvodným podnikom Majstrovstiev Slovenska (MMSR), kde Jaro s Erikom budú obhajovať majstrovský titul.

 Ľuboš Kašický

Spolupracujeme