Mojmír Čambal vicemajstrom Slovenska v kategórii I. – 2WD
Posledný pretekársky víkend seriálu pretekov automobilov do vrchu so sebou priniesol aj konečné výsledky sezóny 2025. Podľa nich sa Miki Čambal stal vicemajstrom kategórie I.- 2WD.
Horský prechod Huty spájajúci Liptov s Oravou sa opäť, po viac ako desiatich rokoch stal dejiskom pretekov. V tomto prípade seriálu Dynamax Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2025, pričom práve podujatie 1. Huty Hill Climb uzavrelo tohtoročný kopcový šampionát.
Na štarte pretekov samozrejme nemoholl chýbať ani RS Team s Mojmírom Čambalom, vozidlom Hyundai i30 N TCR a v úlohe mechanika vymenil Braňa Slobodu Miki Borovský. Miki a Miki toho “preskákali” na pretekoch spolu naozaj velmi vela, prakticky od začiatkov v roku 2006. Nielen ich, ale aj všetkých ostatných súťažiacich čakal víkend, počas ktorého bolo v pláne absolvovať posledné dve bodované kolá seriálu a v priebehu soboty a nedele aj každý deň dvojicu tréningových a dvojicu súťažných jázd. V sobotu ráno sa Huty prebudili za dažďa, no počas dňa trať nestihla úplne vyschnúť, čo samozrejme nie všetkým prítomným vyhovovalo. Trať na Hutách je totiž poriadne šmykľavá aj za sucha, nie iba na vode. Miki zo sobotňajších súbojov nakoniec vyšiel výborne, keď mu v cieli patrilo tretie miesto absolútneho poradia a druhé v kategórii I. – 2WD a tretie miesto v triede 3a.
„Som spokojný, dnes sa darilo a dojazdil som tretí absolútne. Podmienky ale boli veľmi ťažké z pohľadu na počasie a ja zisťujem, že mi to vyhovuje. Trať neskutočne šmýkala na čo dopaltili niektorí z jazdcov, ale to patrí k pretekom,“ zhodnotil Miki Čambal v cieli sobotňajších pretekov.
V nedeľu síce bola trať zrána trochu vlhká, ale už napoludnie vyšlo slnko a tak sa súťažné jazdy konali na suchu. V tomto prípade Mikimu po spočítaní dvoch časov zo súťažných jázd patrilov absolútnom poradí piate miest, ale umiestnenia v kategórii a triede ostali rovnaké.
„Som spokojný s umiestnením. Ak sa pozriem na sezónu ako celok, bola v podstate dobrá. Chybička asi nastala v momente, keď sme sa pripravovali auto na sezónu, tak sme chceli urobiť nejaké vylepšenia a tie sa ukázali, že mne celkom nesedia. Problém na kopcoch je ten, že jazdíme veľmi málo kilometrov a vždy musíme ísť hneď od štartu naplno. Nie je tu čas na nejaké experimenty, takže z tohto pohľadu to bola svojim spôsobom ťažká sezóna. Ale na druhej strane sme sa naučili niektoré nové veci. Ohľadom výsledkov to tiež nebolo zlé, je tu naozaj konkurencia v ktorej sa doslova hráme o každú tisícinu sekundy. Dnes som skončil za M. Matuškom s formulou v súčte dvoch jázd o 0,045 sec. Moja vďaka patrí všetkým partnerom za podporu, mechanikom za výbornú prácu a mojej rodine,“ povedal s úsmevom Miki Čambal.
Miro Majláth