Miro Slamčík si na Rallye Tatry užil svoju rally premiéru

Premiéra vo všetkých činnostiach ktoré človek robí ostáva vždy nezabudnuteľná. Taká bola aj premiéra posádky Miroslav Slamčík – Richard Dacho v rámci 49. Slovakia Rallye Tatry 2022.


Miro Slamčík je tridsaťdva ročný mladý muž z Revúcej. Jeho krvný obeh je už od útleho detstva presýtený benzínom a zápachom spálených pneumatík. Už v dvanástich rokoch sa totiž vrhol na autokrosové preteky. Dôvod bol jednoduchý, jeho otec sa zaradil medzi skupinku nadšencov, ktorý zakladali autokrosový klub v Revúcej. Miro tak začal ako malý chlapec brázdiť v plechovom aute domácu trať, pričom postupne získaval viac a viac skúseností medzi Juniormi. Boli preteky keď sa mu darilo viac, ale aj také na ktoré bolo treba čím skôr zabudnúť. Jeho veľkým snom však boli automobilové súťaže rally.

„Veľmi často som chodieval na podujatia MRC, ktoré u nás organizoval Autokrosový klub Revúca. Tam som si aj prvýkrát vyskúšal, aké to je sadnúť za volant rally auta a musím povedať, že ma to riadne chytilo. Nasledovala kúpa Mazdy 323 a príprava na Slovenský rally pohár. Tu som však už žiaľ neodštartoval, keďže sa zmenili predpisy a ja som musel Mazdu s objemom motora nad dva litre posunúť ďalej, do Čiech. Potom prišla éra Seatu Ibiza s ktorou som však absolvoval iba jednu súťaž a keďže som začínal podnikať, aj toto auto zmenilo rýchle majiteľa. Potom prišla deväť rokov dlhá pauza počas ktorej som sa venoval budovaniu firmy a následne zase čas, kedy som opäť myšlienku na jazdenie rally súťaží obnovil. Tak som kúpil Hondu Civic FN2, ktorú som sa predstavil na spomínanej Rallye Tatry. Musím však povedať, že príprava auta trvala takmer rok. V tomto momente by som chcel aj poďakovať firme MinioS za možnosť zúčastniť sa súťaže, firme Auto Matias, ktorá nám poskytla dielňu a pomohla pri príprave auta, ale aj Dušanovi Švecovi, ktorý nám pomohol cennými radami, ale aj s dielenskými priestormi. Ďalej to bol UCHO Motoršport, Jaro Boldiš a v neposlednom rade aj priateľke a vlastne každému, kto nám akoukoľvek formou pomohol. Ďakujem aj môjmu nebohému otcovi a verím, že keď na nás z vrchu pozerá je rovnako šťastný ako my a navyše na nás odtiaľ dáva aj veľký pozor. Určite by bol s našim výkonom spokojný,“ opísal prípravy pred premiérovou rally Miro Slamčík.


Samozrejme Miro a tím ľudí okolo neho pri príprave odviedli kus poctivej roboty. Napriek tomu absolvovať 49. Slovakia Rallye Tatry 2022 nebola žiadna prechádzka ružovou záhradou.

„Musím povedať, že už úvod bol poriadne stresujúci. Ja som absolvoval svoju prvú súťaž, Rišo bol už na pár MRC súťažiach. Všetkého toho bolo zrazu veľa a bolo to nesmierne náročné na čas. Ale nejako sme to dali a vyrazili sme na prvú rýchlostnú skúšku. Bola to pre nás neskutočne veľká škola, keďže sme ani jeden neabsolvovali veľkú súťaž, museli sme veľa vecí pochopiť sami. Na druhej strane sa nám už od začiatku darilo. Vyhrali sme vo svojej triede X3 tri z celkovo piatich rýchlostných skúšok a boli by sme aj vyhrali. Žiaľ do časovej kontroly pred poslednou rýchlostnou skúškou sme prišli o dve minúty skôr, čo znamenalo penalizáciu stodvadsať sekúnd. Tá nás posunula na druhé miesto celkového poradia v triede X3. Chybami sa človek učí a tak aj napriek tejto chybe sme obaja neskutočne šťastní, že sme túto súťaž úspešne absolvovali a došli až do cieľa. Ak vezmem fakt, že sme ešte deň pred súťažou vôbec nevedeli či z dôvodu nedokončeného auta odštartujeme, beriem to ako veľký úspech,“ povedal Miro po prejazde cieľom.


Prvá úspešne ukončená súťaž v prípade Mira Slamčíka a Riša Dacha potešila a určite aj posunula chalanov dopredu.

„Samozrejme nás to nakoplo, ale ostávame pri zemi a pri dopredu určených plánoch. Tie sú v tomto roku absolvovať všetky súťaže na ktorých odštartuje seriál RRP a niekoľko vybratých podujatí seriálu MRC. Nabrať čo možno najviac skúseností a zžiť sa perfektne s autom. No a v budúcoročnej sezóne by sme už radi postúpili do SRP. Verím, že sa nám to podarí,“ ukončil rozprávanie Miroslav Slamčík.


Ako sme sa práve dozvedeli, plány sú jednoznačne dané a nemenné a preto nám už ostáva iba jediné, počkať si na ďalšie podujatie kde sa s Mirom Slamčíkom, Richardom Dachom a Hondou Civic FN2 stretneme.

Miro Majláth


Spolupracujeme