Miňo Slamčík a problém s motorom v Dobšinej

Miroslav Slamčík, ktorého kamaráti jednoducho prezývajú Miňo, sa predstavil na podujatí Rallye La Control v Dobšinej. Najskôr predviedol pekný výkon, následne ho však zradil motor.


Miňo Slamčík sa fanúšikom rally športu predstavil v aktuálnej sezóne prvýkrát v rámci Rallye Tatry v Poprade. Už tu sa ukázal ako zdatný jazdec, pričom v Honde Civic FN2 ho navigoval Richard Dacho a spoločne dosiahli na druhé miesto v triede X3. Následne sa spomínaná dvojica predstavila v rámci podujatia MRC v Bzenove, kde brali tretie miesto v triede B7. Teraz sa opäť predstavili v rámci súťaže Rallye La Control s centrom v Dobšinej. A ich výkon vôbec nebol zlý.

„V prvom rade treba povedať, že to bola vlastne v našej kariére iba tretia rally súťaž. V Poprade sme si užili našu premiéru, v Bzenove to rovnako nebolo zlé, ale až tu sme si vyskúšali poriadnu rýchlostnú skúšku akú sme ešte nešli. Trať bola naozaj čistá rallystická, zo zákruty do zákruty a nám sa to veľmi páčilo,“ začal s rozprávaním Miňo Slamčík.


Pri pohľade do výsledkovej listiny treba skutočne uznať, že na začiatočníkov, ktorí absolvovali iba svoje tretie rally podujatie, si Miňo s Rišom neviedli vôbec zle. Svoju triedu X3 vyhrali v prvom aj druhom prejazde a v absolútnom poradí sa rovnako v oboch prípadoch zaradili do stredu výsledkovej listiny. Za svojim chrbtom navyše zanechali posádky s množstvom skúseností na omnoho výkonnejších vozidlách. Žiaľ v treťom teste začal štrajkovať motor Hondy Civic FN2.

„Počas celej súťaže pršalo, čo nám vyhovovalo, keďže sme mali so sebou iba mokré úplne nové pneumatiky. Na prvej rýchlostnej skúške sa nám od polovice rýchlostnej skúšky strašne zahmlievalo čelné okno. Bola to moja chyba, keďže som zabudol zapnúť ventilátor, ale všetko zlé je na niečo dobré, nabudúce už určite nezabudnem. V druhej rýchlostnej skúške nám zase odišli brzdy, takže sme nemohli ísť naplno, keďže sme nechceli rozbiť auto. No a v treťom teste, kde sme chceli našu pozíciu v triede potvrdiť, nás sklamal motor, ktorý nechcel ísť do otáčok. Hore kopcom, v úvode rýchlostnej skúšky sme sa ledva vyškriabali a po prejdení cez horizont sme to do cieľa vlastne iba doplachtili. Napriek tomuto všetkému musím povedať, že sa mi toto podujatie veľmi páčilo. Išiel som prvýkrát na vode, prvýkrát na mokrých pneumatikách a prvýkrát v hmle, ktorá sa držala na rýchlostnej skúške od druhého kilometra až po vrchol. Boli to ďalšie skúsenosti, ktoré si cením. Rád by som poďakoval za financovanie súťaže spoločnosti MinioS, za prípravu a pomoc na pretekoch a poradenstvo Dušanovi Švecovi, Martinovi Slamčíkovi – Automatias za prípravu Hondy a rovnako aj Rišovi za diktát a samozrejme Peťovi Kašajovi, ktorý nám robil v sobotu mechanika,“ doplnil Miňo Slamčík.


Miňa Slamčíka a Riša Dacha teraz čaká zistiť príčinu poruchy motora, ale aj príprava na 48. Garett Rally Košice 2022, ktoré odštartujú o tri týždne.

Miro Majláth 

Spolupracujeme