Maťo Homola po tretej a štvrtej priečke v Maďarsku stále lídrom šampionátu TCR Eastern Europe!

R3PF9898
Foto: Homola Motorsport

Víkend, ktorý sa začínal veľmi sľubne – Maťo Homola zajazdil najrýchlejší čas v kvalifikácii – zľahka skomplikovali problémy so spojkou a s tým spojené nevydarené štarty; takto sa dá zhrnúť pôsobenie slovenského automobilového reprezentanta na maďarskom okruhu Hungaroring.

V piatkovom voľnom tréningu sa Maťovi tiež darilo, na Hungaroringu nenašiel premožiteľa. Vo výbornom tempe pokračoval aj v sobotu počas kvalikácie, kedy dokázal niekoľko krát zrýchliť a neustále sa držal na špici kvalifikačnej tabuľky, čo mu prinieslo tri body do celkového hodnotenia šampionátu.

 
Foto: Homola Motorsport

Do prvých pretekov, ktoré tiež štartovali v sobotu, tak slovenský jazdec štartoval z prvej pozície. Problémy so spojkou a závada na ukazovateli tlaku v spojke spôsobili, že Maťovi takmer „zdochlo“ auto na štarte a prepadol sa až na šiestu pozíciu. Následne došlo ku kolízii v prvej zákrute a Maťo sa posunul až na ôsmu priečku. Neubehlo ani 5 minút a Mato sa dokázal predrať vpred na piate miesto. Dostal sa však za švajčiarskeho pretekára, ktorého auto síce nie veľmi fungovalo v zákrutách a Maťo aj napriek pridanej záťaži dokázal sťahovať desatiny, no na každej rovinke mu jazdec pred ním odišiel takmer o 100 metrov – na Hungaroringu bol tak takmer nepredbehnuteľný.

 
Foto: Homola Motorsport

Hoci sa snažil ako vedel, pred švajčiarskeho jazdca sa nevedel dostať až do zneutralizovania pretekov safety carom a následnej červenej vlajky, hoci nedošlo ani k veľmi závažnej nehode a do konca pretekov ešte malo zostať takmer 5 minút. Maťo tak preteky dojazdil na piatom mieste, po pretekoch však došlo k diskvalifikácii švajčiarskeho pretekára na štvrtom mieste, za to, že jeho auto nespĺňalo technické predpisy, čím Maťo získal štvrtú priečku.

 
Foto: Homola Motorsport

Dnešné preteky už Maťo štartoval zo štvrtého miesta, keďže sa na štarte otáčalo prvých sedem jazdcov, o čom rozhodol žreb víťazného pretekára z prvých pretekov. Žiaľ, napriek tomu, že všetko nasvedčovalo tomu, že auto by malo byť v poriadku, opäť došlo k zlému štartu, čo znamenalo prepad na ôsme miesto ešte v prvej zákrute. Hneď v prvom kole však mal niekoľko kontaktov s jazdcom na šiestom mieste, čo mu výrazne poškodilo vozidlo, no napriek tomu sa dokázal prebojovať až na štvrté miesto, hoci neskôr začal výrazne strácať. Maťov tímový kolega, ktorý viedol preteky a aj do cieľa došiel na prvom mieste, však dostal trest 10 sekúnd za skrátenie šikany a získanie neoprávnenej výhody. Vďaka tomuto aj Maťo, ktorý bol rád, že po kontaktoch a poškodení bočného prahu, ktorý mu dral koleso došiel do cieľa a ešte skončil na pódiu.

„Dnes aj včera to bolo veľmi náročné, hlavne psychicky. Hoci som zajazdil kvalifikáciu najlepšie zo všetkých, ani do jedných pretekov som nedokázal poriadne odštartovať a o svoje umiestnenie som musel bojovať zo všetkých síl. OK, na koniec je z toho slušná dávka bodov, ale nie som tu kvôli štvrtým miestam, ale chcem víťaziť! S tímom spravíme všetko čo bude v našil silách, aby sa podobná závada už neopakovala a na Red Bull Ring prídeme ešte silnejší. Stále som lídrom šampionátu, z čoho mám veľkú radosť a úprimne veľmi pekne ďakujem môjmu tímu, partnerom, rodine a fanúšikom za ich obrovskú podporu!“, uzatvára víkend Maťo.  

 Najbližšie preteky sa budú konať koncom mája, na rýchlom rakúskom okruhu Red Bull Ring.

Spolupracujeme