Maťo Homola po prvýkrát na vytrvalostných pretekoch a hneď víťazne!

s
Foto: Team

Jeden z najlepších slovenských automobilových pretekárov súčasnosti a tiež ambasádor značky Hyundai, Maťo Homola, vymenil počas uplynulého víkendu svoj pretekársky Hyundai i30 N TCR za športové náradie vo vyššej kategórii GTX, kde sedlal vozidlo s vyšším výkonom a pohonom zadnej nápravy. Ako súčasť tímu ARC Bratislava sa zúčastnil vytrvalostných pretekov 12h Monza. V tíme doplnil slovenskú dvojicu otca so synom - Mira a Maťa Konôpkovcov. A že to bolo úspešné prvé vystúpenie na medzinárodnej scéne dokazuje fakt, že tím vyhral svoju kategóriu GTX a v celkovom poradí obsadil skvelé 6. miesto! 


Foto: Team

Preteky odštartoval skúsený Miro Konôpka a tím začal konštantne jazdiť na 2. mieste vo svojej kategórií GTX. Najväčším súperom ARC Bratislava bol tím Reiter Engineering s ich zbrusu novým KTM Concept Car, ktorý však bol technicky a váhovo úplne niekde inde ako naše auto. Navyše, vozidlo tímu ARC Bratislava malo problémy s prídavnými palivovými čerpadlami, čo spôsobovalo častejšie tankovanie a zastávky v boxoch až do konca pretekov. Prvú, štvorhodinovú časť pretekov v piatok poobede, dokončili so spomínanými malými technickými problémami na 2. mieste v triede GTX. 

V sobotu na obed štartovala druhá osemhodinovka. Postupne sa všetci jazdci tímu ARC Bratislava vystriedali, jazdili rýchle a konštantné časy, nerobili žiadne chyby a auto začalo poslúchať viac ako v piatok. Vďaka super práci jazdcov a mechanikov sa pár hodín pred koncom pretekov vyhupol tím ARC Bratislava do vedenia v triede. Toto vedenie si slovenský tím udržal až do konca a umiestnili sa na najvyššom stupienku v triede GTX. Celkovo obsadili v pretekoch 12h Monza šieste miesto.  


Foto: Team

Miro Konôpka, majiteľ tímu a pretekár po úspešnom výkone povedal: “Preteky v Monze hodnotím naozaj výborne, obaja Maťovia podali perfektné výkony a Maťo Homola ma nesmierne prekvapil, ako rýchlo sa dokázal adaptovať na výrazne silnejšie auto s pohonom zadnej nápravy a dokázal zajazdiť fantastické časy. Pod náš úspech sa podpísala silná konzistencia a vyrovnanosť jednotlivých jázd. Verím, že sa s Maťom v kokpite ešte niekedy opäť vystriedame!”

Maťo Homola na margo novej skúsenosti dodáva: “Keď prišlo od Mira (Konôpku) pozvanie na tieto vytrvalostné preteky, nesmierne ma to potešilo. Predo mnou však bola nová výzva, keďže s vytrvalostnými pretekmi som nemal absolútne žiadne skúsenosti a bol to nový, fantastický zážitok. Rozdiel medzi šprintovými pretekmi a vytrvalostnými je naozaj veľký. Šetrenie vozidla, pneumatík, striedanie jazdcov, či omnoho dlhšia koncentrácia je niečo, čo v “mojom” pretekaní nemáme. Som rád, že pri premiére to takto dopadlo a som veľmi rád za dôveru, ktorú som dostal.”

Po tejto skúsenosti sa už Maťo Homola musí sústrediť na svoju sezónu TCR Europe, kde ho čaká ďalšie predsezónne testovanie. Už o dva týždne navštívi belgický okruh Zolder a v zápätí opäť taliansku Monzu.

Spolupracujeme