Kundlákov fenomenálny finiš

18. ročník AGROTEC PETRONAS Rally Hustopeče mal rozhodnúť o tom, či sa v čele priebežného hodnotenia Majstrovstiev Českej republiky tak v predokolkách, ako aj v triede RC4, udrží a navýši svoj náskok Janko Kundlák s Petrom Baranom na Renaulte Clio Rally4, alebo sa do vedenia dostane David Štefan s Onrejom Vichtorom na Peugeote 208 Rally4. Do súbojov o body z tohto podujatia mali čo prehovoriť aj ďalší jazdci, hlavne Robert Hordossy, Patrik Rujbr, Dominik Novotný a určite aj Michal Vaňhara.


„Ideme síce na Renaulte Clio Rally4, teda na type vozidla, s ktorým sme sezónu aj začali, ale nie je to to isté auto. Aj keď sme použili úplne rovnaké nastavenie, aj tak je tam cítiť rozdiely. Hlavne to je dôvod, prečo náš plán zahrňuje opatrnejší úvod a také „spoznávacie“ kilometre. Každý, kto pozná Hustopeče vie, že piatkové nočné šotolinové úseky môžu priniesť čokoľvek. Tu sa predpovedať nedá absolútne nič, takže uvidíme.“ 


Jano ani len netušil, akú pravdu bude mať a ako sa posádkou zahrajú práve šotolinové úseky. Už v poradí tretia rýchlostná skúška Boleradice – Němčičky vystavila pomyselnú stopku v boji na najvyššie priečky. Po malej chybe na rýchlom šotolinovom úseku sa dostalo vozidlo na malú chvíľu mimo cestu, do vysokej trávy. Prvé metre po návrate na trať naznačovali, že všetko je v poriadku a aj strata by mala byť „hrateľná“. Výjazd na asfalt, rýchle „trojky – štvorky“ a oranžová kontrolka teploty motora – situácia, ktorá neveštila nič dobré. Aj keď sa zvoľnilo, prišla červená kontrolka, ktorá znamenala takmer okamžité zastavenie a riešenie problému s chladením. Ten bol v podstate jednoduchý. Tráva upchala nasávacie otvory pred chladičom. Problém vyriešený, ale strata obrovská. 1 minúta a 16 sekúnd. Na takých jazdcov, akými sú vyššie spomenutí chalani… Proste je to veľa.


Áno, padla aj otázka, či to ešte má zmysel a či by nebolo lepšie šetriť techniku a financie na ďalšie podujatie. Na to však prišla odpoveď, ktorá, ako sa ukázalo, platí na 100%. „Rally končí až v cieli.“ Jedným z hlavných motivátorov do pokračovania a zabojovania o čo najlepší výsledok boli aj mechanici DH Racingu, ktorí sa o auto starajú. Tí pri odstraňovaní následkov výletu mimo trať pracovali tak, že z nich bolo cítiť vôľu a vieru v úspech všade okolo. V tej chvíli verili posádke viac, ako posádka sama sebe.


Ďalší priebeh naznačoval, že Jano s Peťom majú svoje miesto v špičke, ale stratu sa im nedarilo výrazne znižovať. Prvý deň Rally Hustopeče tak vo finále znamenal 4. miesto v triede, strata takmer jeden a pol minúty na prvé miesto a viac ako 36 sekúnd pódiové umiestnenie.


Sobota ale bola v inom duchu. Hneď druhý meraný úsek priniesol víťazstvo a nádej, že aj keď sú karty rozdané nie príliš dobre, hra sa ešte neskončila. V treťom meranom úseku prišlo drobné zaváhanie jedného z organizátorov, ktorý až panicky spomaľoval posádku na úseku… Na úseku, kde nič nebolo. Bez tejto ťažko vysvetliteľnej situácie by to bola ďalšia vyhraná rýchlostná skúška. Čo to znamenalo pre posádku? Znamenalo to fakt, že rýchlosť tam je. Do auta sa dostala pohoda, ktorá prvý deň chýbala a aj keď sa pódium zdalo ďaleko (3 RZ pred koncom strata na 3. miesto 32.3 sekundy), zadarmo to dať nikto nechcel. 


O všetkom rozhodla posledná etapa a výkon ako z iného sveta. Všetky vyhrané merané úseky. V 11-tej rýchlostnej skúške to bolo o viac ako 20 sekúnd pred druhým Robertom Hordossym a chyba Patrika Rujbra práve na tejto skúške znamenala posun na tretie miesto v triede. Otvoril sa teda boj nie len o pódiové umiestnenie, ale dokonca o druhé miesto a etapové víťazstvo.


O všetkom mal rozhodnúť posledný meraný úsek. Motivácia bola neskutočná. Obaja pripravení dať zo seba maximum. A… Podarilo sa. Podarilo sa zmazať 1,4 sekundový náskok Roba a to vcelku suverénnym spôsobom – nadelenou jedenástkou. Zároveň si Janko Kundlák a Peťo Baran pripísali etapové víťazstvo.


Po „športovej tragédii“ (ako to chalani nazývajú) na Krumlove si posádka Kundlák – Baran so svojím Renaultom Clio Rally4 odnášajú z Hustopečí poháre za 2. miesto vo FIA CEZ 3, za 2. miesto v skupine 2WD, za 2. miesto v triede RC4 I a za prvé miesto v Pohári usporiadateľa. Okrem toho aj mnoho cenných skúseností a k často používanej vete v depe „Tesne vedle není ve dveřích.“ pribudne určite aj „Rally končí až v cíli.“


O dva týždne má Janko svoj veľký deň – čaká ho svadba a ostáva veriť, že aj keď bude určite veľká zábava, tak že sa to nepretiahne na celý týždeň a to z jediného dôvodu – Bohemia Rally Mladá Boleslav. Presne to bude ďalšie podujatie, na ktorom sa chlapci pokúsia opäť navýšiť svoj náskok pred Davidom Štefanom, ktorý sa po „krumlovskej poloosi“ a „hustopečskom kosení“ dostal na dosah.


Spolupracujeme