Kruh sa uzatvoril na Jankovom vŕšku

Tri sezóny jazdil Zvolenčan Martin Matuška na monoposte Intech FŠ. Posledný štart s týmto vozidlom potvrdil jeho postavenie v TOP10 a otvoril čas pre novú kapitolu.  


Bolo to práve na Jankovom vŕšku, kde si vôbec prvýkrát Martin Matuška sadol do kokpitu monopostu Intech FŠ. „Sníval som, že by som raz mohol aj ja jazdiť s takýmto monopostom, a vtedajší majiteľ, Róbert Stec mi vtedy dovolil vyskúšať si, ako sa v takom aute sedí,“ spomína dnes s úsmevom Zvolenčan na rok 2008. Odvtedy v Hrone pretieklo veľa vody. Sen sa postupne stal skutočnosťou a práve na Jankovom vŕšku 2021 Martin Matuška, s monopostom Intech FŠ, končí svoju doteraz najúspešnejšiu motoristickú sezónu.

„Priam symbolicky sa kruh uzatvára,“ sentimentálne si povzdychne Maťo. „V roku 2018 mi Intech doviezli priamo z jeho posledného štartu, s jeho predošlým majiteľom, na Jankovom vŕšku. Teraz to zasa boli moje posledné preteky s touto krásnou formulou na Jankovom vŕšku. Za tri spoločné sezóny sme si užili veľa pekných chvíľ. Veľa som sa s týmto autom naučil a pomohlo mi k doteraz najlepšiemu umiestneniu. Všetko sa však raz končí, a treba ísť ďalej.“ 


Jankov vŕšok patrí medzi Martinove obľúbené trate a jeho očakávania ani tentoraz nesklamal. 

„Gratulujem organizátorom, že dokázali pripraviť takéto pekné preteky. Trať bola znova obsypaná divákmi a spojenie slovenského, českého a poľského „majstráku“ urobili v prvého septembrového víkendu doslova sviatok autošportu.“  Navyše sa vydarilo aj počasie, ktoré však Zvolenčan vtipne parafrázoval. „Z toho sa asi najviac „tešili“ moje mokré gumy,“ chechtá sa Matuška. Prečo?


Už v sobotňajšej prvej tréningovej jazde dostal monopost Intech FŠ pomalý defekt na zadnej ľavej pneumatike a do cieľa guma vydýchla naposledy. 

„Celú úvodnú jazdu sa mi zdalo, že je auto nervóznejšie ako zvyčajne. V závere jazdy, keď som chytal podlahu, som si už bol istý, že niečo nie je v poriadku. V cieli sa moje podozrenie potvrdilo. Guma bola prázdna a celkom odpísaná. Pretože som nemal náhradné suché obutie, tak som pre zvyšok víkendu zvolil stratégiu obuť dozadu mokré a dopredu supersofty,“ vysvetľuje Matuška. 


Aj napriek tomuto hendikepu sa však Zvolenčan držal statočne. V priebehu celého súťažného víkendu kontroloval druhú priečku medzi monopostami a v priebežnom poradí si znova dokázal udržať postavenie v TOP10.

 „Obával som sa, ako to pôjde na takejto kombinácii obutia. Na moje prekvapenie to však celkom dobre držalo. Musel som však tomu prispôsobiť aj štýl jazdy, ktorý bol skôr driftovací. Ale darilo sa mi zrýchľovať. Chcel som získať body do absolútneho poradia, čo sa napokon podarilo, keďže som po obidva dni skončil v MSR absolútne na ôsmom mieste. Získané body znamenali, že sa mi podarilo udržať konečné siedme miesto v absolútnom poradí MSR 2021, čo je pre mňa najlepší výsledok za celú moju doterajšiu kariéru.“


Zvolenčan sa zlepšuje každým rokom a umiestnenie v absolútnom poradí bolo základným cieľom pre práve skončenú sezónu.

 „Som nesmierne šťastný, že to takto dopadlo. Od začiatku sezóny som sa sústredil iba na MSR, keďže s „kovidovým cestovaním“ to bolo všelijaké,“ bilancuje svoju najkrajšiu sezónu Martin Matuška. „Veril som Intechu FŠ a jeho potenciálu. Každým štartom som sa s autom viac zžil a pravidelné výsledky v TOP10 ma len utvrdzovali, že predsavzatie skončiť medzi najlepšou desiatkou na Slovensku je reálne. Naznačil to už úvodný štart sezóny na Slovakia Ringu, kde som dosiahol svoj doteraz najlepší výsledok v pretekoch. Tretie miesto za Juhásom a Drotárom bolo veľmi sľubné, aj keď som si uvedomoval, že okruh monopostu vyhovoval viac, ako klasické trate do vrchu. Aj vo zvyšných pretekoch som sa však pravidelne umiestňoval v TOP10 MSR a konečný výsledok je rozhodne zaslúžený. Prijímam ho s pokorou. Splnil sa náš cieľ. Pre nadchádzajúcu sezónu 2022 už však riešim novú techniku. Verím, že ak všetko dobre dopadne, ešte v tomto roku predstavím nové vozidlo, ktoré mi pomôže zasa sa posunúť o ďalší stupienok vyššie. Chcem sa poďakovať všetkým za podporu. Tento krásny výsledok sezóny 2021 je pre mňa veľkým povzbudením a motiváciou byť v budúcej sezóne ešte rýchlejší,“ vraví Martin Matuška.

Ľuboš Kašický


Spolupracujeme