KEKO Racing s dvojicou majstrovských titulov a najrýchlejšou ženou
Parádny záver kopcovej sezóny sa podaril KEKO Racing Teamu, keď z podujatia 1.HUTY Hill Climb 2025 odchádzali nielen s kopou pohárov za víťazstvo v triede, ale aj dvojicou majstrovských titulov.
Lubenícky KEKO Racing Team to v tohtoročnom kopcovom seriáli mal dobre rozbehnuté už pred finálovým podujatím 1.HUTY Hill Climb 2025. Dvojica jazdcov, Marián Kekeňák a Ján Boldiš mali dobre rozdané karty na zisk majstrovských titulov a Petra Halušková, jediná dáma v tíme sa zase mohla stať neoficiálne najrýchlejšou slovenskou kopciarkou. Tento titul totiž sa totiž podľa predpisov SAMŠ nebude oceňovať. Napriek tomuto faktu však Petra bojujúca o body v triede 5b patrila Petra na takmer všetkých kopcoch najrýchlejšou spomedzi účastníčok jemnejšieho pohlavia o čom hovorí aj titul prvej vicemajsterky Slovenska v triede 5b.
Nepredbiehajme a poďme sa spoločne pozrieť na to, čo sa na Hutách dialo. V prípade už spomínanej Petry Haluškovej to bolo veľmi rýchle, keď už po druhej sobotňajšej tréningovej jazde hlásila poruchu radenia tretieho rýchlostného stupňa. Peťa je však veľká bojovníčka a tak sa rozhodla zabojovať aj bez trojky, no ešte pred dojazdom do cieľa sa k spomínanej poruche pridružila aj porucha spojky na jej Honde Civic TypeR, čo samozrejme znamenalo odstúpenie z ďalších súbojov.
„Kopec na Hutách som išla prvýkrát a musím povedať, že sa mi páčil. Trať je naozaj pekná, sú tu aj rýchlejšie časti, ale aj technické a to sa mi páči. Čakala som jednoduchší priebeh pretekov, ale technika si postavila hlavu a nič s tým neurobíme. Tak si to užijem aspoň ako divák a budem držať palce chlapcom, nech to úspešne dobojujú,“ zhodnotila Petra Halušková.
A Petra im tie palce naozaj držala dobre, keďže obaja sa mali možnosť tešiť zo zisku majstrovského titulu. V prípade Jána Boldiša to bolo v triede 5b, ktorý potvrdil aj dvoma víťazstvami na záverečnom podujatí sezóny.
„Už na začiatku sezóny to začalo dobre a jej zvyšok pokračoval v tom duchu ako som si to predstavoval. Na týchto pretekoch som už potreboval získať iba pár bodov a vlastne potvrdiť zisk titulu. Ukázalo sa ale, že domov si odvážam aj dva poháre za víťazstvo v triede 5b a dva strieborné za skupinu Junior. Som maximálne spokojný a rád by som poďakoval môjmu otcovi za perfektnú prípravu a servis môjho Volkswagenu Golf, KEKO Racing teamu a všetkým reklamným partnerom,“ povedal po pretekoch Janko Boldiš.
S rovnakým cieľom na Huty cestoval aj Marián Kekeňák s vozidlom Ford Fiesta Proto. Aj on mal titul pred posledným podujatím viac, menej istý, ale pre istotu ho musel ešte potvrdiť. To sa všetko podarilo a Marián si na Hutách na svoje konto pripísal po oba dva dni plný počet bodov v triede 3b a stal sa tak slovenským šampiónom v triede 3b.
„Čo sa týka tohtoročnej sezóny v pretekoch automobilov do vrchu som maximálne spokojný. Nielen so ziskom majstrovského titulu v triede, ale aj s celým KEKO Racing Teamom. Bola to slušná sezóna či už z pohľadu tímu, ale aj Peťky, Janka a mňa. Na kopcoch to vyšlo, len ešte musíme dotiahnuť rally disciplínu, tam sme mali nejaké výpadky, ale do konca ešte ostávajú tri podujatia, tak chceme ešte zabojovať. Ďakujem všetkým partnerom KEKO Racing Teamu, menovite R+R kovošrot, JM medical a Kalamár, ale aj jazdcom, mechanikom a našim rodinám,“ uzavrel Marián Kekeňák.
S KEKO Racing Teamom sa v tohtoročnej sezóne ešte zďaleka nelúčime. Už o týždeň sa s ním stretneme na Rally Martin 2025 pri ďalších súbojoch, teraz v disciplíne rally.
Miro Majláth