Jiří Ošmera spokojný s mokrou Pezinskou Babou

Jiří Ošmera v aktuálnej sezóne absolvuje nielen seriál FIA EHC, ale aj MMSR a MČR pretekov automobilov do vrchu a tak samozrejme nemohol chýbať ani na podujatí SLOVAKIA BABA 2025. 


Jirko neustále dolaďuje svoje vozidlo Cupra TCR a treba povedať, že od pretekov ku pretekom podáva lepšie a lepšie výsledky. Na Pezinskej Babe si navyše vyskúšal jazdu s TCR-kom na poriadnej vode. Ale poďme pekne po poriadku a pozrime sa spoločne, čo sa na Pezinskej Babe vlastne tento rok dialo.

V prvom rade treba povedať, že po dlhých rokoch vyzeral paddock v kameňolome pod Pezinskou Babou poriadne naplnený. Bodaj by aj nie, veď z takmer sto osemdesiatky prihlásených nakoniec štartovalo takmer stosedemdesiat jazdcov zo šiestich európskych krajín. Horšie to bolo s počasím. To sa rozhodlo, že práve cez víkend kedy štartovala SLOVAKIA BABA 2025 sa poriadne „vyřádí“. V sobotu od rána zalievali nielen trať, ale aj široké okolie potoky vody. Jazdci napriek tomu absolvovali jednu tréningovú jazdu. Popoludní, v rámci súťažných jázd postupne dážď ustával a trať postupne obschýnala. V nedeľu počasie otočilo, ráno bolo sucho, ale počas prvej súťažnej jazdy začalo výdatne pršať. Dokonca až tak, že organizátor po dohode so športovými komisármi, ale aj jazdcami rozhodol, že druhá súťažná jazda sa už konať nebude. 


Pri pohľade na výkon Jiřího Ošmeru treba povedať, že Jirko od pretekov ku pretekom vykazuje jednoznačné zlepšenie v spolupráci s vozidlom Cupra TCR. V sobotu mu patrilo v MMSR šieste miesto v triede 3a, ale aj sedemnáste miesto absolútneho poradia, v rámci MČR to bolo štvrté miesto v skupine 3 a sedemnáste v absolútnom poradí a v nedeľu v MMSR šieste miesto v 3a a deviate absolútneho poradia. V MČR si rovnako polepšil na piate miesto v skupine 3 a siedme celkového poradia. 

„Naposledy som tu jazdil v roku 2018. To bol ešte starý asfalt a dlhá trať a bolo to super. Teraz je to síce o niečo kratšie, ale sú tu nové zvodidlá aj nový asfalt. Teraz som tu s Cuprou a priznávam, že sa mi s ňou na tej vode išlo dobre. Som spokojný aj s časmi, tie zásahy do auta a elektroniky začali fungovať a ja si rovnako na to postupne začínam zvykať. Dúfam, že takto budeme pokračovať aj ďalej. Podarilo sa mi poraziť niektoré štvorkolky a byť v TOP 30 absolútneho poradia spoločne so Slovákmi, Rakúšanmi a Čechmi zo 170 áut si myslím že nie je vôbec zlé. Samozrejme toto by nebolo možné bez podpory partnerov a Pfeifer Motorsportu, ktorým ďakujem za podporu,“ vysvetli Jiří Ošmera.


Jirko Ošmera by mal teraz pokračovať v rámci seriálu FIA European Hill Climb Championship 2025 na podujatí v Nemecku.

Miro Majláth

Spolupracujeme