Igor Drotár na Salgó Rally úspešne aj sklamane

Nekonečné čakanie na štart ostrej sezóny Majstrovstiev Slovenska v rely (MSR) ukončila uplynulú sobotu maďarská Salgó Rally, ktorá sa šla ako súčasť nášho národného šampionátu. Samozrejme, nechýbal ani prešovský matador Igor Drotár. Pekné športové výkony však pribrzdilo zvláštne "nerozhodovanie" slovenských rozhodcov.


Striedavé počasie, veľmi náročné trate a povrchy všetkých typov ponúkla jednodňová rely s centrom v maďarskom Salgótarjáne. Na posádky čakali tri prejazdy na troch tratiach a dovedna 124,2 meraných kilometrov.


Igor Drotár na úvodnom podujatí MSR nesmel chýbať, a to už tradične za volantom Škody Fabie R5 z dielne košického XIQIO. Neľahkou súťažou ho navigoval prešovský spolujazdec Matúš Lejko. Zatiaľ čo športová časť súťaže tešila svojou rozmanitosťou, výzvami tratí a počasia, nepríjemná byrokratická udalosť delegovaných slovenských komisárov na piatej rýchlostnej skúške vzala tejto posádke chuť do pretekania. Viac už Igor Drotár:


"Táto rely svojimi výzvami stála naozaj za to. V Salgótarjáne som v roku 1993 štartoval s Lanciou. Usporiadatelia spravili jednu náročnú, dlhú a krásnu súťaž na rôznych povrchoch. Okorenilo to aj striedavé počasie, čo bolo náročné na voľbu pneumatík. Vyše 124 km skúšok v jedinom dni je naozaj dosť a rovnako svetové parametre mala aj druhá trať o dĺžke 26 km. Tam sa striedal nový aj starý asfalt s rôznorodou šotolinou, s kockami aj betónom. Mali sme tiež šťastie, že sa nám vyhli defekty. Dlho som nešiel takú skúšku, ktorá trvala 21 minút, čo už sú skutočne čísla svetového šampionátu WRC. Stala sa však aj nepríjemnosť v piatej rýchlostnej skúške: Poliak Lukasz Kotarba, ktorý štartoval predo mnou, ostal stáť priečne cez cestu a musel som tak zastaviť. Podľa zaužívaných pravidiel a skúseností nám preto mal byť udelený náhradný čas, keďže sme stratili veľa drahocenných sekúnd. No napokon mi bolo povedané, že to komisia riešiť nechce a nebude. Máme vraj podať sťažnosť, no podľa ich slov ju určite nebudú riešiť. Tak sa stalo, že som v cieli skončil o 0,5 s na piatom mieste celkovo, práve za spomínaným Kotarbom. Predpisy aj skúsenosti hovoria o pridelení náhradného času, ak musíte zastaviť či vážne spomaliť nie vlastnou chybou. Toto ma športovo a morálne nesmierne demotivovalo. Preto silno uvažujem, či má vôbec význam pokračovať v Majstrovstvách Slovenska a či vôbec odštartujem na najbližšom podujatí v Poľsku, kde opäť budú slovenskí komisári.


Tak či tak, chcem veľmi vysoko oceniť maďarských usporiadateľov, ktorí navyše s týmto mojím problémom nemali nič spoločné. Teší ma tiež obrovské more fanúšikov, ktorí si nás prišli pozrieť. Význam celej súťaži pridala aj účasť prezidenta FIA Jeana Todta, s ktorým som mal možnosť podať si ruku a ktorý nás slávnostne odštartoval. Do súťaženia som dal všetko, čo som vedel, i keď sme sa nevedeli vždy trafiť do správneho obutia. Bola to tiež naša prvá spoločná veľká súťaž so spolujazdcom Matúšom Lejkom a musím ho pochváliť za dobre odvedenú prácu. Rovnako chválim aj mechanikov, ktorí prichystali bezchybné auto."


Aké bude ďalšie pretekárske smerovanie Igora Drotára tento rok, ešte nie je jasné. Jeho účasť v Poľsku je po nepríjemnej skúsenosti so slovenskými komisármi otázna. Akokoľvek sa bude Igorov kalendár tento rok vyvíjať, určite ho za volantom pretekárskeho auta ešte uvidíme.

Spolupracujeme