Horor na Castelmonte

IMG-20201003-WA0007
Foto: Team

Spišskonovoveský tím LS RACING reprezentoval Slovensko na pretekoch Zóny strednej Európy v Taliansku. Ako sa darilo Ivanovi Mutňanskému? Čítajte ďalej.

Záverečným podnikom Zóny Strednej Európy (FIA CEZ) pretekov automobilov do vrchu 2020 bol 43. ročník Cividale Castelmonte. Zóna mala mať pôvodne deväť podujatí, no pandémia všetko pomenila. „Kopčiari“ boli napokon radi, že zvládli aspoň šesť súťažných víkendov (v kalendári bol aj slovenský Jankov vŕšok, ale zo známych dôvodov bol tiež zrušený).

Pôvodne sa do Castelmonte, na severovýchode Talianska, prihlásilo cez dvesto posádok. Preberacím procesom však nakoniec prešlo iba 174 vozidiel a medzi nimi aj Bánovčan Ivan Mutňanský, ktorý vo farbách tímu LS RACING štartoval na vozidle Ford Fiesta N5. „Na preteky do Talianska som sa veľmi tešil. Bol som zvedavý na novú trať, ktorú som ešte nejazdil a tiež na auto s ktorým som ešte nešiel,“ otvorene prezradil skúsený Slovák. 


Podobne ako na Majstrovstvách Európy, aj preteky FIA CEZ sa jazdili iba na jeden súťažný deň. V sobotu boli na programe dva merané tréningy a v nedeľu dve súťažné jazdy, ktorých súčet určil víťaza. Prírodné podmienky na úpätí Julijských Álp sú sami o sebe náročné, no tentoraz sa k tomu pridala aj nízka tlaková oblačnosť, ktorá počas víkendu zasiahla tiež Slovensko. V sobotu poriadne pršalo a ani nedeľa sa nezaobišla bez dažďa. „Trať je veľmi pekná. Aj za sucha je veľmi technicky náročná s množstvom serpentín a „vracákov“. V sobotu doslova lialo a sadla hmla. Viditeľnosť bola veľmi zlá a za daných podmienok to bola poriadna „paľba“,“ opisuje podmienky Ivan Mutňanský. 

Ak v sobotu dopoludnia, počas prvého meraného tréningu, pršalo a na trati sedel hmla, tak popoludní sa to ešte zhoršilo. „Popoludní sa spustila doslova prietrž mračien a viditeľnosť klesla na pár metrov. Ja som ešte stihol vyštartovať do druhej tréningovej jazdy, ale už v polovici som nevidel viac, než na štyri metre,“ približuje mokrý horor po taliansky slovenský pretekár spišskonovoveského tímu LS RACING. „Druhý tréning museli zastaviť a už sa znova nereštartoval. Horšie však bolo, že v tej vode asi zatieklo do elektronickej jednotky a odvtedy nám začalo auto štrajkovať.“

Pred nedeľňajším ostrým štartom síce mechanici poctivo prekontrolovali všetky systémy, no problémy sa opakovali aj v nedeľu. „A aby toho nebolo málo, tak v nedeľu mi tesne pred štartom prvej súťažnej jazdy začalo znova pršať. Už som však nemal čas na prezutie pneumatík a tak som na trať vyrazil so suchými gumami. Bol to horor! Takú „krízovku“ som dostal, že som sa už videl mimo trať. Nejako som to ustál, ale čas bol strašný,“ pokračuje Ivan. „Druhá ostrá jazda sa už síce jazdila na pomaly schnúcej trati, no znova sa ozvali problémy s elektronikou, a auto vôbec nešlo. Z tohto pohľadu to bol nevydarený víkend. Technické problémy a divoké podmienky sa podpísali pod nešťastný výsledok. Ale čo už? Aj toto patrí k autošportu a musíme ísť ďalej. Na druhej strane sa mi veľmi páčilo celé zabezpečenie podujatia a rozhodne trať nesklamala. Radím ju medzi tie náročnejšie a rád sa sem ešte vrátim za lepších podmienok a so silnejším autom. Ďakujem celému tímu a partnerom za podporu, a už teraz sa teším na nasledujúce preteky,“ uzatvára Ivan Mutňanský.

V závere októbra sa bude v San Maríne jazdiť prvý ročník Halloween Ronde a práve tam sa Mutňanský chystá štartovať vo farbách LS RACING. Tentoraz však na s vozidlom Škoda Fabia R5 a s italským spolujazdcom. 

Ľuboš Kašický

Spolupracujeme