Hetrik Toyoty v Le Mans
Po víťazstvách v roku 2018 a 2019 pridala posádka továrenského tímu Toyota, v zložení Sebastian Buemi a Kazuki Nakajima, tretie víťazstvo v rade. Tretím do partie tentoraz nebol Fernando Alonso, ale Brendon Hartley, ktorý už víťazstvo v Le Mans ochutnal v roku 2017 s Porsche.
Celých 24-hodín továrenský tím Toyoty nepustil do čela pred seba nikoho zo súperov a Toyotu TS050 HYBRID napokon víťazne do cieľa doviezol Japonec Kazuki Nakajima. Zásadná zmena, ktorá rozhodla o víťazstve bola nočná výmena turba na druhej toyote so štartovým číslom sedem.
Posádka v zložení Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi a Mike Conway viedla až do 193 kola (dlhých 89 kôl potom, čo posádka s číslom osem menila brzdy), a už sa zdalo, že je na ceste za víťazstvom. Potom však oprava turba trvala tridsať minút a strata sedem kôl rozhodla. Od tohto momentu posádka Sebatian Buemi, Kazuki Nakajima a Brendon Hartley rázne diktovala tempo celému štartovému poľu a zaslúžene zvíťazila.
Po problémoch druhej toyoty sa na priebežné druhé aj tretie miesto dostali posádky súkromného tímu Rebelion Racing. Lenže aj oni mali svoje problémy a keď sa posádka so štartovým číslom tri, v zložení Louis Deletraz, Romain Dumas a Nathan Berthon zdržala v garáži pri výmene nosa, tak sa druhá toyota (Kobayashi, Lopez, Conway) dostala späť na pódium, kde nakoniec došla na treťom mieste. Druhé miesto patrí trojici Bruno Senna, Norman Nato a Gustavo Menezes s vozidlom Rebelion R13 – Gibson.
V triede LMP2 dominovala posádka United Autosports v zložení Paul Di Resta, Filip Albuquerque a Phil Hanson, ktorá po problémoch tímových kolegov na druhej Orece (Alex Brundle, Will Owen a Job van Uitert) nemala súpera. Druhá za nimi skončila posádka JOTA Sport Oreca v zložení Anthony Davidson, Felix da Costa a Roberto Gonzalez.
V triede LMP2 štartoval v americkom tíme Dragonspeed USA aj populárny Juan Pablo Montoya, ktorý mal aspoň teoretickú šancu na získanie trojkoruny (vyhral aj Indianapolis aj GP Monte Carla). Kolumbijčanovi sa to nepodarilo, keď v noci odstúpil pre poruchu.
V triede LMGTE Pro zvíťazila posádka tímu Aston Martin Racing v zložení Alex Lynn, Max Martin a Harry Tinckneil s vozidlom Aston Martin Vantage AMR. Triedu LMGTE Am vyhrala trojica Jonathan Adam, Charlie Eastwood a Salih Yoluc z tímu TF Sport, tiež na vozidle Aston Martin Vantage AMR.
Ľuboš Kašický
Konečné poradie: