Fantastická sezóna Štofiho Rosinu
Najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štefan Rosina sa spolu s Bronislavom Formánkom postarali o najúspešnejšiu sezónu tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra v jeho polstoročnej histórii!
Osem víkendov, sedem víťazstiev, trinásť pódiových umiestnení a suverénny zisk titulu v prestížnej európskej sérii GT2 European Series 2025. To je tohtoročná bilancia posádky tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra, v zložení Štefan Rosina a Bronislav Formánek. Bodku za úspešnou sezónou dal celý tím na Svetovom finále Lamborghini Super Trofeo, ktoré sa tento rok jazdilo začiatkom novembra v Misane.

Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Víkend na okruhu Marca Simoncelliho v italskom Misane otváralo kontinentálne finále Lamborghini Super Trofeo Europe. Vlani Rosina s Formánkom túto sériu vyhrali a po tohtoročnom úspechu v GT2 sa vrátili, aby absolvovali druhú časť sezóny. Už tradične je štartové pole veľmi nabité a sľubuje dramatické preteky v extrémnej konkurencii. V prvých pretekoch vo štvrtok skončilo bielo-modro-červené Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO2 so štartovým číslom 11 na piatom mieste, no o deň neskôr získalo ďalšie pódium, keď v pretekoch síce Rosina s Formánkom došli na štvrtom mieste, ale posádka pred nimi jazdila s neregulárnym vozidlom a bola diskvalifikovaná.
„Krajšie by bolo osláviť výsledok na pódiu, no dôležitejšie je, že my sme si výsledok vyjazdili s autom, ktoré vždy prešlo technickou kontrolou,“ jasne naznačil okolnosti najúspešnejší slovenský okruhový pretekár.

Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
V sobotu a nedeľu sa na okruhu konfrontovali posádky troch kontinentálnych sérií v spoločnom veľkom Svetovom finále. Tu sa nehrá na body. Tu sa ide priamo na dreň! Možno aj preto boli prvé preteky, ktoré sa jazdili v sobotu podvečer, dosť nervózne a plné kontaktov na trati. Tie sa nevyhli ani slovensko-českej posádke, ktorá síce došla na treťom mieste, ale za dva kontakty so súpermi dostala tresty, ktoré ju zosunuli nakoniec na siedmu priečku.
„Takú konkurenciu a rýchlosť v pretekoch si nepamätám,“ uznanlivo prikyvoval aj Štofi Rosina. „Dal som do toho všetko. Bez tých konfrontácií na trati by sme súperov nedokázali predbehnúť a výsledok by bol nakoniec rovnaký, ako s penalizáciou.“
Posledné preteky sezóny, ktoré v nedeľu uzatvárali víkend v Misane, už boli oveľa pokojnejšie. Posádka tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra potvrdzovala každým kolom, že jej výkonnostná krivka v tejto sezóne mimoriadne stúpla a nakoniec skončila na štvrtom mieste.

Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
„Tentoraz nám v závere chýbalo trochu šťastia, aby sme dosiahli na pódium, ale v tak silnej konkurencii sa vôbec nemáme za čo hanbiť,“ usmieval sa v cieli spokojne Štefan Rosina. „Táto sezóna bola mimoriadne náročná, no celý tím ukázal svoju silu. Nerobili sme chyby, nestrácali nervy a potvrdili svoj potenciál. Ďakujem Jirkovi, ďakujem Broňkovi, ďakujem celému tímu za nezabudnuteľnú sezónu. Mám radosť, že som mohol byť súčasťou tohto skvelého tímu,“ povedal na záver Rosina, ktorý nás svojimi výsledkami teší už viacej ako dvadsať rokov a právom je považovaný za najúspešnejšieho slovenského okruhového pretekára.

Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Veď jeho bohatú kariéru zdobí desať titulov z rôznych kategórií a úrovní od tých lokálnych až po tie najcennejšie medzinárodné majstrovstvá. Počnúc Škoda Octavia Cupom, cez absolútne tretie miesto v prestížnej sérii Porsche Supercup, trofejami šampióna Zóny Strednej Európy, GT2 European Series, či Lamborghini Super Trofeo Europe, ale aj veľmi ceneným víťazstvo v pretekoch majstrovstiev sveta GT1 World Championship!
„Dnes už nikto nespočíta ten čas, ktorý som tomu venoval, koľko som sa nacestoval. Koľko nekompromisnej práce si to vyžiadalo. Nič z toho však neľutujem a teším sa, že dnes môžem so vztýčenou hlavou povedať, že to malo zmysel.“
Ľuboš Kašický




