Dobšinský mix mi vyhovuje

Na kopec do Dobšinej priviezol mladý tím ARIES RACING hneď dve autá. Štart bol súčasťou ďalšieho vývoja tímu pred zvyškom aktuálnej sezóny. Za volant sa posadili skúsený Paľo Cireň a nováčik Rasťo Mandzák. 


Dobšinský kopec je pre susedných Revúčanov priam ideálnym miestom. Miestom, kam už ako „junáci“ chodili fandiť pretekárom. Miestom, ktoré sa dnes stalo im dobre známou súťažnou traťou.

 „Mám to tu naozaj rád,“ vyznáva sa Paľo Cireň. „Nikomu sa nečudujem, že sa sem rád vracia, lebo táto trať má svoju mágiu. Má svoje genius loci. Keď prejdete traťou, musíte cítiť to obrovské srdce miestnych nadšencov, ktorí urobia pre preteky všetko. A to nevravím o charaktere trate, ktorá je výnimočná. Nielenže sa tiahne nádhernou krajinou, ale je ideálnym mixom rýchlych a technických pasáží. Nie je ťažké sa ju naučiť. Ťažké je nájsť ideálnu stopu, ktorá vás vyvezie k najlepšiemu času.“


Paľo Cireň nejazdil len kopce a na miestu trať sa preto súťažne vydal iba tretíkrát. Tentoraz v bacuľatom Mitsubishi Lancer EVO X, ktoré pri svojej váhe vyžadovalo trochu iný štýl jazdy.

 „Oproti EVO IX je desiatka viac nedotáčavá. Ide viac popredku a ťažšie zatáča. Jednoducho si na to treba zvyknúť,“ vysvetľuje 35-ročný Revúčan a s úsmevom dodáva. „Prvú tréningovú jazdu som musel venovať práve nášmu dôvernejšiemu zblíženiu sa.“ 


Pali však na tomto aute už kedysi jazdil. 

„Bolo to asi pred dvoma rokmi na Autoshow. Bola to síce iná jazda, no aj teraz by sme si na seba rýchlo zvykli a v ďalších jazdách by som bol rýchlejší.“


 Lenže k ďalším jazdám nedošlo. V polovici sobotňajšej druhej tréningovej jazdy jeden z pretekárov havaroval a „zobral so sebou“ aj jedného z traťových komisárov. Ich zranenia našťastie neboli život ohrozujúce. Trať však tento incident nepredýchala. Rada športových komisárov, na odporúčanie Pozorovateľa FIA, rozhodla o zrušení zvyšného programu víkendu a nedeľňajšie preteky XXXVII. ročníka Dobšinského kopca boli definitívne zrušené! 

„Bol to pre nás šok,“ neskrýva skúsený Paľo Cireň. „Niečo také sme tu ešte nezažili. Po prvých dezinformáciách sme sa s úľavou dozvedeli, že pretekár aj traťový komisár sú relatívne v poriadku a mimo ohrozenia života. Teraz už vieme, že so zranenými to vyzerá oveľa lepšie, než sa predpokladalo, čo pri takejto nehode možno považovať za malý zázrak. Chlapcom do nemocnice však posielame pozdrav a želanie skorého uzdravenia. Veríme tiež, že tento ťažký knokaut predýcha aj samotný Dobšinský kopec. Srdciari z Dobšinej majú našu plnú podporu. Vieme, že urobili maximum, čo bolo v ich silách a všetci si to veľmi vážime. Držíme im palce, aby sme sa sem vrátili čo najskôr,“ dodáva Revúčan.


Paľo Cireň však na trati vo farbách mladého tímu ARIES RACING nebol sám. 

„Dali sme príležitosť novému začínajúcemu pretekárovi od nás z Revúcej. Rasťo doteraz jazdil na motokárach, no chcel by si skúsiť aj iné disciplíny a rozhodnúť sa, čo mu bude srdcu najmilšie.“ 


Rastislav Mandzák teda dostal príležitosť zajazdiť si na Mazde MX-5 v Slovenskom kopcovom pohári (SKP), ktorý otváral jednotlivé jazdy. A práve vďaka tomu si začínajúci pretekár užil až dve tréningové jazdy. 

„Bolo to niečo úplne nové. Ešte nikdy som v súťažnom aute nesedel a cítil som patričný rešpekt. Ďakujem Paľovi a tímu ARIES RACING, že mi dali túto príležitosť. Veľmi si to vážil a poriadne som si to užil,“ nechal sa počuť zatiaľ neostrieľaný Rasťo Mandzák. 


„Štart na Dobšinskom kopci bol pre nás prípravou do zvyšku sezóny a nečakali sme tu veľké výsledky,“ priznáva otvorene Cireň. „Veríme však, že v auguste sa nám už podarí absolvovať celý naplánovaný program a zasa sa o krôčik posunieme ďalej. Vážime si veľmi podporu našich partnerov, bez ktorých by to nešlo a ktorým za ich pomoc ďakujeme.“ 

Ľuboš Kašický


Spolupracujeme