Do finále sezóny s Polovkom a Benčekom
Netradičným záverom netradičnej slovenskej rely sezóny je automobilová súťaž na autodróme. Za popradský tím TATRY RACING na štart nastúpia dve súťažné posádky.
V pandemickej sezóne 2020 sme v rámci Majstrovstiev Slovenska automobilových súťaží dokázali odjazdiť iba dva podniky. Aj tie sa však konali za hranicami Slovenska! Aby sa sezóna vôbec mohla hodnotiť, tak jej „záchranným balíčkom prvej pomoci“ je podujatie, ktoré pokojne môžeme označiť ako netradičné. Odjazdiť totiž 137,9 kilometra ostrých úsekov v areáli uzatvoreného pretekárskeho okruhu je prinajmenšom odvážne. Ako jednorazovú výnimku, s prižmúrením všetkých očí a za daných okolností, to tento rok azda môžeme akceptovať. Verme však, že máme na Slovensku dostatok zdravého rozumu a nestane sa z toho pravidlo. Argumenty odvolávajúce sa na Monzu totiž neobstoja, keďže Taliani väčšiu časť rely jazdia mimo areál, na normálnych komunikáciách.
Vo farbách popradského tímu, vedeného Vladom Chovanom, sa do súťaže prihlásili dve súťažné posádky. Tou prvou je ostrieľaná spišskonovoveská dvojica Tomáš Polovka a Daniel Turcsányi, ktorí so Seatom Ibiza chcú zabojovať o absolútne prvenstvo v Slovenskom Rally Pohári (SRP). „V prvom podniku, ktorý sa jazdil v Maďarsku, sme sa umiestnili na pódiu a stále máme veľkú šancu na zisk absolútneho prvenstva,“ hovorí Tomáš Polovka. „Podľa štartovej listiny by mal náš súper Marek Jalč štartovať v MSR, čo by znamenalo o súpera menej. V boji však ostáva Gabriel Barkasz, ktorý v Šalgotajáne došiel druhý. Pred nami sú dva súťažné dni a dvojnásobná porcia bodov, čo môže úplne zamiešať karty. My sme však v príprave urobili všetko, čo sme mohli a po úspešnom teste na Autoshow veríme, že sa nám podarí zabojovať o najvyššie priečky.“
Druhou súťažnou posádkou tímu TATRY RACING je prešovská dvojica Dominik Benček a Rado Plichta. Posádka vyštartuje na osvedčenom Mitsubishi Lancer Evo IX, hodnotenom v triede 3. „Na predošlých podnikoch sezóny MSR sme neštartovali a tak nemáme majstrovské ambície,“ prezrádza Dominik Benček. „V našej triede nie je veľa áut. Jediným vážnym súperom bude azda iba Tomáš Ondrej, ktorý je naozaj veľmi rýchly. Pokúsime sa ho však trochu potrápiť a zajazdiť čo najlepší výsledok. Predpokladám, že charakter tratí bude rovnaký, aký sme mali na Autoshow. Takže nič nové. Uvidíme, čo spôsobí počasie.“ Preteky začiatkom decembra na juhu Slovenska môžu byť totiž dosť nevyspytateľné. A aj keď hlásia ochladenie, tak to nevyzerá na sneh a ľad.
„Úprimne poviem, že som celkom rád, že táto ťažká sezóna sa už končí,“ otvorene vraví šéf tímu, Vlado Chovan. „Dlho sme boli v neistote. Celé to bolo ako jedna veľká hojdačka. Preteky na Slovania Ringu sú pre nás dosť netradičné, ale chválabohu aj za tie. Naše posádky sú dobre pripravené a odhodlané zabojovať o najvyššie priečky. Všetci veríme, že sa to podarí a dobrý výsledok poteší nielen našich partnerov a fanúšikov, ale nakopne aj celý tím do lepšieho roka 2021, ktorý už dúfajme bude zasa normálny.“
Posádky popradského tímu TATRY RACING vyrážajú do Orechovej Potône vo štvrtok 3.decembra, kedy sa začína administratívne preberanie. V piatok je na programe technické preberanie a obhliadka trate. Ostrý štart súťaže je v sobotu 5.decembra hneď ráno. Na súťažné posádky štartujúce v MSR čaká necelých 138 kilometrov v rámci jedenástich meraných úsekov, ktoré sú rozdelené do dvoch súťažných dní. Pre posádky štartujúce v Slovenskom Rally Pohári je naplánovaných 65 ostrých kilometrov (sedem eresiek, štyri sekcie a dve etapy). Celá súťaž bude prebiehať za prísnych protipandemických opatrení a s vylúčením verejnosti.
Ľuboš Kašický