Desiate víťazstvo Lukyanuka v ERC

01-Dmitry-Eremeev-and-Alexey-Lukyanuk
Foto: fiaerc.com

Vlani sa „divočákovi“ z Moskvy obhájiť európsky titul nepodarilo. Tento rok to však myslí vážne. V Ríme nedal nikomu šancu.


Foto: fiaerc.com

„Relysti“ sa teda konečne dočkali. Žiaľ, medzi obete koronavírusu automobilový šport zatiaľ musel pripočítať aj poľskú súťaž, a tiež slávnu Barumku v Zlíne. Európsky rely šampionát, na rozdiel od kopcového, však dokázali resuscitovať a Rím sa dokonca jazdil v pôvodnom termíne! Tentoraz, už ako úvodné podujatie nového šesťdielneho kalendára ERC 2020.



Foto: fiaerc.com

„Rím je výborné miesto na súťaženie a ešte lepšie je tu zvíťaziť,“ chvastal sa Alexej Lukyanuk, ktorý v Ríme zvíťazil už v majstrovskej sezóne 2018. „Jedinečné podujatie s tvrdou konkurenciou. Súťaž je veľmi dlhá a náročná. Jazdilo sa vo veľkej horúčave a preto si výsledok veľmi cením. Celú súťaž som to mal pod kontrolou a držal si svoje tempo. Udržali sme svoje pocity aj výkonnosť. Pre môjho nového spolujazdca je to prvé víťazstvo a tak má dvojnásobnú radosť,“ povedal Lukyanuk, ktorý na sedadle vymenil skúseného Alexeja Arnautova za Dimitrija Eremejeva.



Foto: fiaerc.com

Jazdilo sa na pätnásť rýchlostných skúšok rozdelených do dvoch etáp. Lukyanuk však už v úvode vyhral prvých šesť meraných úsekov (všetky piatkovej prvej etapy) a usadil sa bezpečne na čele, kde vydržal až do konca súťaže. V priebehu druhej etapy sa nechal súperov naháňať za jeho vedúcou pozíciou, ktorú si však precízne strážil. Až sa zdá, že mu 255 dní bez súťažného volantu prospelo, pretože teraz nerobil zbytočné chyby, ktorými je dobre známy a ktoré ho vlani pripravili o obhajobu titulu. „Nebolo ľahké udržať tempo a príliš neriskovať. Išli sme však čisto. Šetrili gumy a snažili sa držať pohodu,“ vysvetľoval v cieli vysmiaty Rus pilotujúci Citroen C3 R5.


Foto: fiaerc.com

A čo súperi? Najlepšie sa držal veterán Giandomenico Basso, ktorého dva európske tituly s rokov 2006 a 2009 sú poriadne fúzaté a Talian sa snaží o „spomienkovú slávnosť“. Basso si držal poctivo druhú pozíciu už od piatku a v sobotu dokonca zaútočil dvojicou najrýchlejších časov. „Zatiahli sme a skúšali vytvoriť tlak na Alexeja,“ prezradil Talian. Na Rusa však talianske „špagety - makaróny“ nestačili a Basso s Lorenzom svoj Volkswagen Polo R5 museli nechať iba „v striebornej verzii“.  


Foto: fiaerc.com

Veľká pozornosť sa sústreďuje na iba 19-ročného syna Pettera Solberga, mladého Olivera (VW Polo R5). „Taťko“ naučil synka všetkým grifom a z Olivera rastie veľký súper mladému Rovanperovi. Veď po vlaňajšom víťaznom debute v Lotyšsku premenil chlapec aj druhý štart v podniku Majstrovstiev Európy na pódium. Tentoraz síce „iba“ na tretie miesto, ale ruku na srdce. Všetci naši pretekári by to brali všetkými desiatimi. „Bol to krásny víkend,“ škeril sa od ucha k uchu Oliver Solberg. „Veril som si, že skončím v prvej desiatke. Tento výsledok je však fantastický. Snažil som sa zatlačiť a keď som videl časy, tak som bol spokojný. Tretie miesto je fantastické.“ O kvalitách mladého svedčí aj to, že za sebou nechal aj také esá ako Craig Breen (Hyundai i20 R5) a Simone Tempestini (Škoda Fabia R5). 


Foto: fiaerc.com

Čechoslováci nemali veľké zastúpenie. Vlastne vyštartovali iba Erik Cais (Fiesta R5), Petr Nešetřil (Porsche  997) a juniorský šampión Filip Mareš, ktorý má nového spolujazdca Radovana Buchu. Filip však na svoju Škoda Fabiu Rally2 evo príliš tlačil a už v úvode vytočil hodiny. Stratil čas, prepadol sa v poradí a už to len dobiehal. „Nevedeli sme sa dostať do tempa,“ vyzradil na seba asi vystresovaný Filip. Škoda. Druhý deň to bolo lepšie a napokon sa Česi pretlačili na konečné ôsme miesto. „Piatok bol náročný, no dnes sme zatlačili. Škoda tej včerajšej straty,“ dopovedal Mareš.


Foto: fiaerc.com

Ďalšie výsledky si pozrite nižšie. Za zmienku stojí azda ešte výsledok 25-ročného Poliaka Mikolaja Marczyka, ktorého sme vlani mali možnosť vidieť premiérovo aj na MSR v Prešove. Miki v Ríme absolvoval tretiu súťaž ME a stále sa ešte iba učí.

Dopovedzme si, že ďalší podnik ME rely je na programe v Lotyšsku už polovici augusta. 


Foto: fiaerc.com

KONEČNÉ VÝSLEDKY RALLY DI ROMA 2020 (15 RS, 197,80 km):

1. Alexey Lukyanuk (RUS)/Dmitry Eremeev (RUS) Citroën C3 R5 1h58m57.0s
2. Giandomenico Basso (ITA)/Lorenzo Granai (ITA) Volkswagen Polo GTI R5 +16.1s
3. Oliver Solberg (SWE)/Aaron Johnston (IRL) Volkswagen Polo GTI R5 +1m03.2s
4. Craig Breen (IRL)/Paul Nagle (IRL) Hyundai i20 R5 +1m57.0s
5. Simone Tempestini (ROU)/Sergiu Itu (ROU) Škoda Fabia R5 +1m58.3s
6. Efrén Llarena (ESP)/Sara Fernández (ESP) Citroën C3 R5 +2m15.9s
7. Grégoire Munster (LUX)/Louis Louka (BEL) Hyundai i20 R5 +2m20.5s
8. Filip Mareš (CZE)/Radovan Bucha (CZE) Škoda Fabia Rally2 Evo +2m26.0s
9. Emil Lindholm (FIN)/Mikael Korhonen (FIN) Škoda Fabia Rally2 Evo +2m54.0s
10. Miko Marczyk (POL)/Szymon Gospodarczyk (POL) Škoda Fabia Rally2 Evo +3m25.1s
11. Alessandro Re (ITA)/Paolo Zanini (ITA) Volkswagen Polo GTI R5 +3m25.8s
12. Antonio Rusce (ITA)/Sauro Farnocchia (ITA) Citroën C3 R5 +4m10.2s
13. Dominik Dinkel (DEU)/Ursula Mayrhofer (AUT) Škoda Fabia Rally2 Evo +4m47.1s
14. Albert von Thurn und Taxis (DEU)/Bernhard Ettel (AUT) Škoda Fabia Rally2 Evo +4m54.4s
15. Marijan Griebel (DEU)/Pirmin Winklhofer (DEU) Citroën C3 R5 +6m24.1s

FIA ERC2: Zelindo Melegari (ITA)/Corrado Bonato (ITA) Subaru Impreza STI
FIA ERC3: Ken Torn (EST)/Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally4
FIA ERC1 Junior: Oliver Solberg (SWE)/Aaron Johnston (IRL) Volkswagen Polo GTI R5
FIA ERC3 Junior: Ken Torn (EST)/Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally4
Abarth Rally Cup: Andrea Mabellini (ITA)/Nicola Arena (ITA) Abarth 124 rally

Spolupracujeme