Cenná skúsenosť v mokrých podmienkach

Sečovce potvrdili úspešný štart tímu MAZUMA RACING do novej sezóny. Jalč suverénnym víťazom RRP a Mokran upevnil priebežné druhé miesto v absolútnom poradí SRP. 

Tohtoročnú sezónu automobilových súťaží odštartoval spišskonovoveský tím MAZUMA RACING už v marci na Slovakia Ringu. Po boku tradičnej posádky Marek Jalč a Tomáš Kocúr sa pod jednou vlajkou prekvapivo predstavila aj topoľčianska posádka Laco Mokran a Julo Kováč. Samotná táto skutočnosť veľa napovedala o plánoch a ambíciách tímu, ktorý sa v rovnakom zložení uplynulý víkend predstavil aj na druhom podniku sezóny SRP v Sečovciach. 

„S Marekom sme už dávnejšie zistili, že si dobre rozumieme a máme rovnaké ciele. To bol dobrý základ pre spoločné plány a preto som uvítal možnosť štartovať v sezóne 2023 za tím Mazuma Racing,“ vysvetľuje Laco Mokran.  


Ambiciózny spišskonovoveský tím bude tak v aktuálnej sezóne bojovať hneď na dvoch frontoch. Marek Jalč so svojim Nissanom Z350 zabojuje v Majstrovstvách Slovenska (MSR) o titul v triede 4, a Laco Mokran s Renaultom Clio Sport sa pokúsi ašpirovať v Slovenskom Rally pohári nielen na víťazstvo v triede RP3, ale aj na absolútne prvenstvo. 

„Vďaka našim partnerom sme získali stabilitu a môžeme sa sústrediť na čo najlepšie výsledky v sezóne,“ vraví Marek Jalč. „Laco výborné zapadol do tímu a myslím si, že sme spolu silnejší a odhodlanejší.“ 


Na úvodnom podniku na Slovakia Ringu Marek Jalč získal prvenstvo v triede a v absolútnom poradí MSR bral body za šieste miesto. 

„Na ring sme necestovali s nadšením,“ neskrýva svoj postoj Spišiak. „Keďže však Rally komisia neakceptovala požadované zrušenie pretekov, tak sme museli. Neúčasťou by sme pri najvyššom bodovom koeficiente stratili hneď v úvode veľa bodov a to nie je v súlade s očakávaniami našich partnerov, ktorí si zaslúžia byť prezentovaní na čo najväčšej ploche.“ 


MAZUMA RACING s posádkou Jalč – Kocúr plánuje absolvovať všetky podniky MSR, ktoré v rámci termínových možností doplní štartmi na vybraných podnikoch RRP. Práve Sečovce takúto príležitosť ponúkli a Marek ju využil najlepšie, ako sa dalo. 

„Dá sa povedať, že naše štarty v RRP sú dobrou súčasťou prípravy na podniky MSR. Najbližšie sa ide až v máji pod Tatrami a preto je každý kilometer na trati dôležitý,“ vysvetľuje Marek, ktorý v Sečovciach zvíťazil nielen v triede X6, ale aj v absolútnom poradí RRP. „Jazdilo sa na mokrej trati, čo nám pomohlo získať nové poznatky a skúsenosti z jazdy v takýchto podmienkach.“ 


Tím evidentne pracoval výborne a treba dodať už iba fakt, že na sedadle spolujazdca zaskakoval za Tomáš Kocúra Jaroslav Dianovský. 

„Tomáš so mnou štartuje na podnikoch MSR, no teraz mal iné povinnosti a tak som sa po dlhých rokoch znova zviezol s Jarom, ktorý kedysi so mnou jazdil v našich začiatkoch. Jaro by tak mohol absolvovať všetky RRP štarty,“ dodáva Marek Jalč.


V podobnej situácii bol v Sečovciach aj Laco Mokran, ktorému tiež chýbal tradičný spolujazdec. 

„Ďuso nemohol prísť a tak za neho zaskakoval Fero Gregorík,“ prezrádza Laco, ktorého o víťazstvo na úvodných pretekoch na ringu pripravili kruto vyplatené drobné chyby. „Žiaľ, na Slovakia Ringu sme dostali dvakrát penalizáciu. Väčšiu za predčasne odovzdaný výkaz a menšiu za našu chybu na trati. V rely sa to stáva a treba to akceptovať. O to viac sme boli motivovaní pred štartom druhej súťaže v Sečovciach, kde sme chceli potvrdiť našu výkonnosť.“


V silnej konkurencii SRP dokázal Renault Clio Sport z Topoľčian vyjazdiť tretie miesto v triede RP3 aj v absolútnom poradí. 

„Ak by sme sa vyvarovali niekoľkých chýb v prvej sekcii, tak to mohlo byť oveľa lepšie. V úvode sme však nesprávne zvolili suché pneumatiky. Nemal som s nimi istotu a tak nás malé chyby stáli cenné sekundy. Napriek zrýchleniu a konkurencieschopným časom v druhej polovici súťaže sme už stratu nedokázali vymazať a tak s pokorou musíme prijať aj bronzovú priečku.“ 


Tá pre topoľčiansku posádku znamená upevnenie si druhého miesta v priebežnom poradí absolútneho poradia SRP. Strata deväť bodov na lídra však nie je veľká a väčšina čakajúceho kalendára dáva Lacovi oprávnený optimizmus.

 „Sezónu sme nezačali zle. Skvele sa rozbehla aj naša spolupráca v tíme Mazuma Racing, čo potvrdzuje, že to bolo správne rozhodnutie. Ďakujem všetkým, ktorí nás podporujú a pomáhajú nám. Plán je absolvovať celú sezónu SRP a tá sa naplno rozbehne prakticky až jubilejným ročníkom Rally Tatry. Všetci sa na to tešíme. Zvlášť, ak tých jubileí bude v tomto roku viacej,“ usmieva sa šibalský Laco Mokran, ktorý nepriamo naráža na svoje tohtoročné životné jubileum.


Najbližším podnikom slovenského kalendára je MMSR súťaž na moravskej Kopnej, kde však posádky tímu MAZUMA RACING neštartujú. Šampionáty MSR a SRP pokračujú až koncom mája na už zmienenom 50. ročníku Rally Tatry. To je najbližší cieľ na ktorý sa spišskonovoveský tím bude teraz zameriavať.

Ľuboš Kašický

Spolupracujeme