BRP MOTORSPORT to na Cene Slovenska rozbalil s Maťom Homolom

S dvojtýždňovým odstupom sa opäť predstavil na pretekoch aj bratislavský BRP MOTORSPORT, v tomto prípade v rámci OMV MAXXMOTION Veľkej ceny Slovenskej republiky na Slovakia Ringu.

Tak ako na Jankovom vŕšku, aj na Slovakia Ringu nasadil BRP MOTORSPORT do akcie obe vozidlá Hyundai i30 N. Do toho silnejšieho, čiže špecifikácie TCR, sa v tomto prípade posadil okruhový špecialista a tohtoročný víťaz seriálu TCR Eastern Europe Matej Homola, v druhom vozidle Hyundai i30 N debutoval Viktor Mráz.


V pláne bolo odjazdiť oba šprintové preteky. Na ich štart sa dvojica jazdcov postavila presne podľa už spomínaného rozdelenia, čiže Homola s Hyndai i30 N TCR a Mráz s Hyundai i30N. V prípade Viktora Mráza išlo o úplne prvé preteky v živote, čiže plán bol veľmi jednoduchý. Absolvovať čo možno najviac kôl, nesledovať výsledky a hlavne doviezť auto celé až do cieľa pretekov, čo sa aj podarilo.

„Mne sa podarilo splniť dávny sen, bol to pre mňa najkrajší, ale zároveň aj najťažší víkend v živote. V aute bolo asi sedemdesiat stupňov, takže to bolo veľmi ťažké, ale dal som to a som spokojný. Veľká vďaka patrí BRP MOTORSPORT za to, že som tu tento víkend mohol byť v pozícii jazdca,“ zhodnotil Viktor Mráz svoj debut.

U Maťa Homolu to bolo iné. Oproti nemu na štartovom rošte v tomto prípade nestáli iba vozidlá špecifikácie TCR, ale aj omnoho silnejšie D5, či D4 – GT3. Takže Maťo mal čo robiť. A svoju prácu odviedol veľmi dobre, keď po sobotňajších pretekoch bral víťazstvo v triede D4-TC a sedemnáste miesto absolútneho poradia. Podstatnejšie však bolo, že za svojim chrbtom nechal množstvo podstatne silnejších vozidiel. V nedeľu, druhé šprintové preteky dopadli navlas rovnako ako prvé.

„My sme sa sem prišli hlavne zabaviť, zajazdiť si a potešiť divákov. Jednoducho s týmto autom sa bojovať proti GT-čkam nedá, to bolo jasné už vopred. Odviedli sme však svoju robotu dobre o čom hovoria aj výsledky. Hlavne som rád, že sme sa mohli po dlhej dobe ukázať domácim fanúšikom,“ zhodnotil Matej Homola po šprinte.


V rámci pretekov Endurance, čiže vytrvalostných, sa obaja jazdci predstavili divákom na vozidle Hyundai i30 N a TCR-ko ostalo stáť v boxe. Chalani nezaváhali ani v týchto pretekoch, keď im v cieli patrilo v triede TC-3500 tretie miesto a v absolútnom poradí opäť sedemnáste.

„Ja som bol veľmi milo prekvapený ako to Matej a Viktor zvládli. Šprintové preteky dopadli presne tak ako som si predstavoval, ale prekvapili ma vo vytrvalosti. Treba si totiž uvedomiť, že Hyndai i30 N, v ktorom sa obaja vystriedali, navonok síce vypadá ako TCR, no vznikol v našej dielni z civilného auta. Nie je tam upravovaný motor, ani prevodovka. Chlapci s ním jazdili za TCR-kami iba pár sekúnd na kolo. Čo ma ale najviac teší je, že auto všetko vydržalo a nemalo problém ani s tými vysokými teplotami, ktoré počas celého víkendu vládli. Som skutočne nadmieru spokojný, ďakujem samotným jazdcom, ale aj mechanikom a vlastne všetkým, ktorí nás akoukoľvek formou podporili. Dúfam, že si to niekedy v budúcnosti opäť vyskúšame v podobnej zostave,“ povedal na konci víkendu Milan Pokorný, jeden zo šéfov BRP MOTORSPORT Teamu.


Kde a kedy BRP MOTORSPORT uvidíme opäť na pretekoch v tomto momente netušíme, ale akonáhle sa tak stane, určite vás o tom budeme informovať.

Miro Majláth

Spolupracujeme