Ambruz Racing so žatvou pohárov

Každý poľnohospodár vie, že ak chce mať dobrú úrodu, musí pôdu pripraviť, zasiať, starať sa o rastliny, mať ak trochu šťastia na priaznivé počasie a na konci príde spokojnosť s výsledkom. Veľmi podobný princíp platí takmer vo všetkom, motoristický šport nevynímajúc. A tomuto princípu veľmi dobre rozumejú aj v bratislavskom Ambruz Racing tíme, kde sa všetko podriadilo hlavnému cieľu – mať „dobrú úrodu“.


Žatva pohárov prišla na Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu na Ostrej Lúke. Pred výpočtom úspechov a umiestnení je nevyhnutné spomenúť fakt, že podujatiu náramne prospela zmena organizátora. Za kvalitne pripravené a výborne zvládnuté kolo pretekov PAV patrí za Ambruz Racing (ktorý bol mimochodom jedným z partnerov podujatia) najme Romanovi Pagáčovi a jeho tímu. Poďme teda k výsledkom. U Martina „Schumiho“ Juhása, ktorý sa predstavil na Tatuuse FR 2000, je to vcelku jednoduché. Vyhral všetko, čo sa dalo, teda až na jednu tréningovú jazdu, kde mu patrilo druhé miesto. Na svoje konto si pripísal prvenstvo v skupine, triede, ale aj absolútne víťazstvo počas oboch samostatne bodovaných dní. U Petra Ambruza, šéfa a zároveň aj jazdca Ambruz Racing, mal priebeh podujatia veľmi podobný charakter. Sobota síce sadla o čosi lepšie, keď si Peter pripísal na svoje konto prvenstvo v triede 4a a zároveň aj v skupine 4, ale s nedeľňajším výsledkom bol rovnako spokojný. V triede 4a to bolo tretie a v skupine 4 štvrté miesto. Do bojov o body zasiahli aj Peter Kacvinský a Anka Ambruz, obaja v triede 5b. Peťo si v najviac obsadenej triede vybojoval ôsme miesto počas oboch súťažných dní. Anka bojovala hlavne s technikou. Jej „klasickú“ Hondu nahradil Opel Astra SP. Na fabrické auto si predsa len treba zvyknúť a hlavne „vychytať muchy“, ktoré jej pribalil predchádzajúci majiteľ. 


Zo Slovenska viedla cesta k naším severným susedom, kde bol pripravený 47. ročník prestížneho podujatia BIESZCZADZKI HILL CLIMB RACE – VALVOLINE. Aj tu vycestovala klasická štvorčlenná zostava, ktorú dopĺňal rakúsky jazdec Ferdinand Madrian na Norme M20 FC. Keďže toto podujatie je zaradené do šampionátov FIA IHCC, FIA CEZ, GSMP a MMSR, na už aj tak dôkladnú prípravu bol kladený výnimočný dôraz. A oplatilo sa. Peter Ambruz suverénnym spôsobom vyhral triedu aj kategóriu 4. počas oboch samostatne hodnotených dní. Okrem toho mu patri prvé miesto v hodnotení šampionátu FIA IHCC skupiny 4., rovnako tak FIA CEZ, GSMP a MMSR. V absolútnom hodnotení si vybojoval 8. a 12. miesto. Boj v kategórii 2. zvádzali iba Ferdinad a Martin, pričom si poradie počas súťažných dní tímovo rozdelili. Martin bol rýchlejší v sobotu, Ferdinad v nedeľu. V tomto prípade je dôležitejšie spomenúť, že počas oboch dní sa prebojovali do TOP 10 absolútneho poradia, čo je pri tak veľkej konkurencii výborných jazdcov a mnohokrát aj oveľa vyspelejšej techniky výborný výsledok. Menej sa už darilo Anke Ambuz a Peťovi Kacvinskému. Tí si svoje pozície vymenili, aj keď kto nebolo v tom najlepšom. Časová tieseň medzi podujatiami nedovoľovala kompletnú kontrolu a úplný servis nového súťažného náradia, čo bola príčina jej odstúpenia počas prvého dňa. Nedeľa zase priniesla odstúpenie Peťa Kacvinského, ktorého Clio sa rozhodlo nespolupracovať. 


Aj napriek malým neúspechom jednotlivcov sa dá ťaženie celého Ambruz Racing tímu hodnotiť ako nadmieru úspešné. Neznamená to však, že sa spí na vavrínoch, keďže je viac ako jasné, že konkurencia sa týmto výsledkom nebude chcieť uspokojiť. Čo a ako bude v sezóne pokračovať? Lepší obraz o možno vývoji môže priniesť už nasledujúce podujatie, ktoré sa bude konať u našich západných susedov. Český Šternberk organizuje 40. ročník Majstrovstiev Európy, kde bude bojovať Peťo Ambruz, Peťo Kacvinský a Ferdinad Madrian. 

Spolupracujeme