Ambruz Racing si v Poľsku napravil chuť

Po každej búrke sa ukáže slnko. A to platí vo všetkom, aj pri pretekoch. Predstavenie bratislavského Ambruz Racing tímu na Slovensku nebolo práve podľa predstáv jeho členov. Nehoda na Dobšinskom kopci zmarila akúkoľvek možnosť predstaviť sa divákom, porovnať sa so súpermi a ukázať sa v čo najlepšom svetle pred divákmi. Nehoda, ktorá vyvolala debatu o bezpečnosti nie iba medzi pretekármi, ale aj medzi bežnými vodičmi, ktorí túto spojnicu často využívajú. Nehoda, ktorá môže mať na slovenské kopcové preteky ďaleko väčší vplyv, ako si väčšina ľudí uvedomuje. Nehoda, po ktorej ostala pachuť v ústach u väčšiny pretekárov. 

Chuť si ale napraviť treba a príležitosť sa ponúkala v susednom Poľsku, ktoré bolo hostiteľom 12. ročníka Hill Climb Limanowa, zaradeného do kalendára FIA EHC. Ambruz Racing nechal doma „oddychovať“ len jediného člena, Martina Juhása. Zvyšok tímu, teda Anka a Peter Ambruzovci, Peter Kacvinský a rakúsky jazdec pod slovenskou tímovou vlajkou Ferdinand Madrian, viezol svoje stroje za našu severnú hranicu. Čím sa vyznačuje táto bez mála 5,5 kilometrov dlhá trať? V prvom rade nádherným prostredím a atmosférou, ktorá sa dá nájsť málo kde. A inak tomu nebolo ani tento rok. Tisíce divákov, poľská pohostinnosť a príjemné počasie zanechali v súťažiacich opäť tie najlepšie spomienky. K týmto pozitívam, ktoré k Limanowej neodmysliteľne patria, sa v prípade členov Ambruz Racing pridali aj kvalitné výkony a pekné výsledky. 


Najrýchlejšie a najvýkonnejšie vozidlo z tejto štvorice osedláva Ferdi Madrian. Norma M20 FC je závodný špeciál, na ktorom má každý kúsok iba jednu úlohu – spraviť ho čo najrýchlejším. Využiť jeho potenciál dokáže iba hŕstka jazdcov, medzi ktorú Ferdinand rozhodne patrí. Svedčia o tom aj výsledky z Poľska. 5. miesto v kategórii 2 a tretia najrýchlejšia Norma. Vybojovať 5-te miesto v kategórii, kde štartujú jazdci ako Merli, či Faggioli, musí byť potešením a jazdeckým zadosťučinením pre každého pretekára. 

Peter Ambruz postavil na štartovú čiaru svoje Mitsubishi Lancer Evolution IX s jediným cieľom. Vybojovať si prvenstvo v skupine 4. a upevniť si svoje postavenie v tabuľke priebežného hodnotenia. Jedným z hlavných konkurentov bol mladý, talentovaný chorvátsky jazdec Matija Jurisic so škodou Fabia S2000. Prečo stojí Matija za zmienku? Lebo práve on je znakom generačnej obmeny, ktorá prichádza. Peťo súperil na tratiach s jeho otcom, ktorého nahradil syn. Toto súperenie však ostalo výlučne na trati. V servisnom priestore je to neskutočne milá a sympatická pretekárska rodina, ktorá neodmietne podať pomocnú ruku. Limanowa však ukázala, že skúsenosti ešte stále prevažujú nad mladíckou dravosťou. Peter Ambruz suverénnym spôsobom ovládol svoju skupinu. Na svoje konto si tak pripísal ďalšie prvenstvo, ďalší plný počet bodov v šampionáte EHC a do jeho „I LIKE ME WALL“ pribudol ďalší cenný pohár za prvé miesto. Jeden z mnohých, ku ktorým sa budú viazať zážitky do konca života.


Peter Kacivský smeroval do Poľska s rovnakou túžbou, ako zvyšok tímu. Napraviť si chuť. Po tom, čo motor na jeho Renaulte Clio vypustil dušu, to bolo veru aj potrebné. V hlbokej podstate išlo viac o záťažový test toho, čo sa pripravilo, poskladalo. A test vyšiel, motor to vydržal. V Peťov neprospech ešte stále hrá nové rozdelenie tried a skupín. Aj napriek tomu si dokázal vybojovať pekné 6-te miesto v skupine a pripísať si tak na svoje konto cenné body.

Tak ako u Peťa, tak aj u Anky Ambruz sa testovala technika v pretekárskych podmienkach. Talianské problémy sa po úpravách a opravách už nemali opakovať. V motoristickom športe je však isté iba to, čo sa už stalo. A aj to nie vždy. Z toho dôvodu bola opatrnosť na mieste a hlavný cieľ bol sledovať „správanie“ Astry. Tá vydržala, neslzila, nedymila, neprehrievala sa a ani žiadnym iným spôsobom nedala najavo, že si vyžaduje nadpriemernú pozornosť. V tomto prípade ostáva veriť, že sa „muchy“ po predchádzajúcom majiteľovi vychytali a Anka sa môže začať sústrediť na zžívanie sa s Oplom a nie na budík teploty a neprirodzené, neznáme zvuky z rôznych častí auta. 


Hodnotenie Limanowej na záver? Ak by mala existovať nejaká mustra na dokonalé preteky vo výbornej atmosfére, asi by od týchto nemala veľmi ďaleko. Členovia Ambruz Racing tímu sa s Poľskom lúčili oddýchnutí a unavení zároveň, plní energie a chuti na prípravu do ďalších pretekov a spokojní s výsledkami.

Peter Baran

Spolupracujeme